سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا خبر داد؛

جولان عناصر فرصت‌طلب در اراضی دولتی صدرا/ متصرفان منتظر برخورد قانونی باشند

خلیل حاجی‌پور گفت: با هرگونه ساخت و ساز غیرقانونی در اراضی دولتی این شهر، برخورد قانونی انجام خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، خلیل حاجی‌پور مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا با اشاره به پرونده‌ی تخریب و تصرف عدوانی در اراضی ملی، گفت: در ناحیه شمالی مسیر دسترسی صدرا به شیراز، از محور باجگاه، شاهد ساخت و ساز‌های غیرقانونی در اراضی دولتی و تصرف عدوانی این زمین‌ها هستیم که دعوی کیفری آن در مراجع قضایی مطرح شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا در خصوص ساخت‌وساز‌های بی‌ضابطه، گفت: افراد سودجو با خرید و یا تصرف اراضی دولتی و ملی، آن اراضی را تفکیک می‌کنند، چنین اقداماتی مردم و دستگاه‌های اجرایی را با مشکلاتی مواجه کرده و خواهد کرد.

حاجی پور با بیان اینکه اراضی ملی از اموال عمومی و متعلق به همه شهروندان است و این مهم باید در راستای منافع عامه و برخورداری همگان، مورد توجه قرار گیرد، گفت: پدیده تصرف عدوانی و سودجویانه اراضی ملی و منابع‌طبیعی و جولان عناصر فرصت‌طلب که مبادرت به ساخت و ساز و تصرفات مالکانه می‌کنند، پدیده‌ای کهنه به شمار می‌رود که طی سالیان اخیر عمیق‌‏تر و وسیع‌‏تر شده است.

او، عواملی نظیر تصرف عدوانی اراضی ملی و منابع طبیعی، تفکیک غیرقانونی اراضی توسط مالکین خصوصی و غیردولتی و فعالیت‌های غیرقانونی مشاورین املاک را از مهمترین علت‌های مرتبط با پدیده زمین خواری در این شهر جدید معرفی کرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا بیان کرد: با تعامل و همکاری مراجع قضایی استان فارس، با مجرمان و متخلفان در این حوزه طبق قانون به شدت برخورد خواهد شد.

حاجی‌پور اضافه کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد نیز در این زمینه و در راستای افزایش سطح آگاهی و اطلاعات مردم نقش مهمی دارند و سمن‌ها نیز می‌توانند با اجرای برنامه‌های مختلف مردم را نسبت به این امر حساس کرده و دستگاه‌های دولتی را در این امر خطیر یاری کنند.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.