سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره‌مندی۹۰ درصد جمعیت روستایی شهرستان سنندج از نعمت گاز طبیعی

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: بعد از افتتاح طرح‌های گازرسانی دهه فجر مجموع روستا‌های دار‌ای شبکه گاز در شهرستان سنندج به ۱۵۵ روستا رسید تا معادل ۹۰ درصد جمعیت روستایی این شهرستان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، احمد فعله‌گری گفت: ۱۰۰ درصد جمعیت شهری شهرستان سنندج به شبکه سراسری گاز متصل بوده و مشکلی از لحاظ افت فشار نیز برای این مشترکان وجود ندارد.

او از مصرف روزانه حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب گاز در سنندج خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر ۶۰ درصد سوخت نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج نیز از گاز طبیعی تامین می‌شود که معادل مصرف کل مشترکان شهرستان است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان به بهره‌مندی یک هزار و ۳۰۷ روستای استان از نعمت گاز طبیعی اشاره کرد و افزود: با گازدار شدن این روستاها، سالیانه به طور متوسط ۱۰ میلیون لیتر در مصرف سوخت مایع صرفه‌جویی می‌شود.

فعله‌گری با بیان اینکه قرار است تا پایان سال آینده تعداد روستا‌های گازدار استان به یک هزار و ۵۰۰ مورد برسد، یادآور شد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان امسال ۱۵ روستای دیگر به شبکه سراسری گاز متصل خواهند شد.

او به سخت‌گذر بودن برخی روستا‌های استان و دشواری عملیات گازرسانی در این مناطق اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح‌ها در کردستان نسبت به دیگر استان‌ها هزینه بالاتری دارد، اما این شرکت برای رفاه حال مردم از هیچ کوششی کوتاهی نخواهد کرد.

شهرستان سنندج با بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارای چهار بخش مرکزی، کلاترزان، سیروان و حسین‌آباد و ۱۸۷ روستای داری سکنه است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.