سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل هواشناسی استان سمنان خبرداد؛

کاهش دمای هوای سمنان

ایرج مصطفوی گفت: دمای هوای این استان بین پنج تا ۱۰ درجه سانتیگراد تا ۷۲ ساعت آینده کاهش می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: براساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره و نقشه‌های پیش‌یابی، وزش باد بسیار شدید و شدید تا ۴۸ ساعت آینده برای غالب نقاط به ویژه نواحی شمالی و مرکزی استان سمنان دور از انتظار نیست.

او افزود: احتمال خسارات ناشی از وزش باد شدید مانند شکسته شدن شاخه درختان، خسارت به بنر‌های تبلیغاتی و تاسیسات شهری و پوشش گلخانه‌ها و خطر سقوط اجسام از ساختمان‌های نیمه کاره وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ادامه داد: با ورود امواج ناپایدار و سامانه بارشی به سمنان، بارش باران و برف، در ارتفاعات کولاک و مه آلودگی و کاهش نسبی دمای هوا از امشب در ارتفاعات شمال غربی این استان پیش‌بینی می‌شود.

او با بیان اینکه در اواخر وقت یکشنبه تا سه‌شنبه سامانه بارشی تقویت می‌شود، بیان کرد: در غالب نقاط استان سمنان باران و برف، وزش باد شدید و در برخی ساعات احتمال رعد و برق و نیز بارش برف، مه آلودگی و کاهش دید، وزش باد شدید و کولاک در نواحی سردسیر و ارتفاعات استان سمنان دور از انتظار نیست.

مصطفوی با اشاره به لغزندگی و اختلال در تردد به ویژه در محور‌های کوهستانی، کاهش دید افقی ناشی از مه به ویژه در نواحی کوهستانی، توصیه کرد: احتیاط در تردد شهری و جاده‌ای و مجهز کردن خودرو‌ها به تجهیزات زمستانی و تمهیدات پیشگیرانه لازم در خصوص موارد ذکر شده لازم است.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.