سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خراسان جنوبی در سال ۱۵ روز آلاینده دارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: استان به طور متوسط در سال‌های مختلف بین ۱۲ تا ۱۵ روز آلاینده دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، اکبری مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی کفت: به طور متوسط در سال‌های مختلف بین ۱۲ تا ۱۵ روز آلاینده در استان داریم و میزان آلایندگی‌ها، با دستگاه‌های سنجش ارزیابی می‌شود.

او با بیان اینکه امسال با توجه به بارندگی‌ها میزان آلایندگی‌ها از دو روز بیشتر نشد، افزود: آلودگی هوا به طرق گوناگونی می‌تواند آثار زیان بار درازمدت و کوتاه مدتی بر سلامت انسان‌ها بگذارد.

اکبری بیان کرد: تاثیر آلودگی هوا بر افراد مختلف متفاوت بوده و آسیب پذیری برخی افراد مانند بیمار‌های قلب و عروقی، کودکان و سالمندان در برابر آلودگی هوا بسیار بیشتر از سایرین است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان عنوان کرد: براساس استاندارد‌های بین المللی شش نوع آلاینده به صورت روزانه اندازه‌ گیری می‌شود که برخی از آن‌ها شامل مونواکسیدکربن، دی اکسیدگوگرد، دی اکسید نیتروژن، ازن و ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون است.

او با بیان اینکه امسال دو ایستگاه سنجش آلودگی هوا از محل اعتبارات ملی در نهبندان و سرایان راه‌اندازی شده است، افزود: این ایستگاه‌ها در مورد پایش ذرات معلق با قطر ۲.۵ میکرون که جذب خون می‌شوند و ماندگاری بسیاری در هوا دارند، فعالیت می‌کند.

اکبری با بیان اینکه با راه‌اندازی این ایستگاه، سه ایستگاه فعال در استان خواهیم داشت، تصریح کرد: این ایستگاه‌ها هرکدام بیش از یک میلیارد تومان هزینه دربرداشته‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاریک ایستگاه معیوب در حال تعویض گفت: خراسان جنوبی استانی صنعتی نبوده و تعداد روز‌های آلاینده آن زیاد نیست.

انتهای پیام/ ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.