سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح نمایندگی دفتر بانک خون بند ناف در جهاددانشگاهی قائنات

همزمان با دهه فجر مایندگی دفتر بانک خون بند ناف در جهاددانشگاهی قائنات افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  صادقی رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به افتتاح نمایندگی دفتر خون بند ناف در جهاددانشگاهی قائنات گفت: امیدواریم با این اقدام، گامی در جهت بالا بردن سطح سلامت مردم شهرستان برداریم.

او با اشاره به اینکه خون بندناف خونی است که پس از تولد در بندناف و جفت باقیمانده و دور ریخته می‌شود، در حالی که غنی از سلول‌های بنیادی است، افزود: سلول‌های بنیادی که از خون بند ناف نوزادان گرفته می‌شوند جایگزین بسیار مناسبی برای پیوند‌های مغز استخوان می‌باشد و پتانسیل استفاده در درمان بیش از ۸۰ نوع بیماری لاعلاج یا صعب العلاج را دارد.

صادقی  استان ادامه داد: لازمه انجام این فرایند انجام مشاوره و اقداماتی از چند هفته قبل از زایمان است که متاسفانه در بسیاری از موارد والدین به دلیل عدم آگاهی از این شرایط، فرصت استثنایی و تکرار نشدنی ذخیره خون بند ناف فرزندشان را از دست می‌دهند.

رئیس جهاددانشگاهی بیان کرد: امروزه ثابت شده که سلول‌های بنیادی قادر به درمان محدوده وسیعی از بیماری‌های مزمن و حاد هستند و تحقیقات زیادی در زمینه استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌هایی، چون پارکینسون، بیماری‌های قلبی، کبدی، دیابت، دیستروفی عضلانی، آسیب‌های نخاعی و سکته در حال انجام است.

او عنوان کرد: با توجه به فعالیت نمایندگی بانک خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی در خراسان جنوبی از سال ۹۴ و نقش ممتاز سلول‌های بنیادی خون بند ناف در درمان بیماری‌های خاص و صعب العلاج، نمایندگی مذکور در ۴ سال اخیر در زمینه جمع‌آوری و ارسال نمونه خون بند ناف نوزاد در لحظه تولد، خدمات چشمگیری را به شهروندان ارائه داده است.

صادقی تصریح کرد: در این جهت، دفتر نمایندگی جهاددانشگاهی استان در شهرستان قائن با هدف ارتقای سطح آگاهی عمومی و ارائه خدمت به شهروندان ایجاد شد که در خصوص این دانش نوین پزشکی، آماده ارائه "مشاوره رایگان" به صورت حضوری و غیر حضوری به کلیه مادران باردار و عموم مردم است.

انتهای پیام/  ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.