سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیروهای واکنش سریع آمریکا، بزودی غرب‌آسیا را ترک می‌کنند

منابع آمریکایی خبر از بازگشت قریب‌الوفوع نیروهای واکنش سریع آمریکا از منطقه غرب‌آسیا دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بریت‌بارت، درحالی طی هفته‌های گذشته و با اوج گرفتن تنش‌های آمریکا با گروه‌های مقاومت و ایران، واشنگتن نیروهای واکنش سریع خود را راهی منطقه کرده بود، روز جمعه از سوی منابع آمریکایی خبر رسیده که رئیس‌‍جمهور این کشور، دستور بازگشت بخشی از این نیروها را صادر کرده است.

وبگاه خبری بریت‌بارت، گزارش داده که دونالد ترامپ طی نامه‌ای خطاب به خانواده‌های سربازان اعزام شده به منطقه، به آن‌ها گفته که فرزندانشان به‌زودی به کشور باز خواهند گشت.

گفتنی است، نیرو‌های اعزام شده به منطقه، عضو لشکر هشتاد و دوم هوابرد آمریکا هستند. این نیروها در یک ژانویه ۲۰۲۰ مصادف با ۱۱ دی، در قالب نیرو‌های واکنش سریع به منطقه غرب‌آسیا، اعزام شدند.

با وجود اعلام خبر بازگشت این نیروها، همچنان از جزئیات این طرح خبری در دست نیست. تاریخ دقیق این بازگشت و تعداد نیروهایی که قرار است تا به آمریکا بازگردند، همچنان نامشخص است. یک نظامی آمریکایی مسئول در این‌باره گفت: «به خاطر مسائل امنیتی درباره جزئیات جابجایی نیرو‌های آمریکایی، مطلبی را بیان نمی‌کنیم.»

گفتنی است، نیروهای واکنش سریع آمریکا تنها دو روز پیش از ترور سپهبد قاسم سلیمانی و در تدارک این حمله به منطقه اعزام شدند. تروریست‌های آمریکایی از ترس پاسخ ایران به این اقدام وحشیانه در حالت آماده‌باش قرار گرفته بودند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.