سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کتاب تاریخ باسمنج به چاپ می‌رسد

شهردار باسمنج با بیان این‌که تهیه‌ی کتاب تاریخ شهر باسمنج در دستور کار شهرداری این شهر قرار گرفته است، گفت: شهر باسمنج قدمت زیادی دارد، در راستای معرفی هر چه بیشتر این شهر تاریخی با همکاری بنیاد ایران شناسی، کتابی به چاپ خواهد رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،محمدرضا سفیدی شهردار باسمنج در نشست خبری، با اشاره به عملکرد شهرداری باسمنج در زمینه فرهنگی طی سال جاری، اظهار کرد: فراخوان "نامه‌ای به سردار دلها" در راستای حفظ ارزش اقدامات سردار سلیمانی به ۲۶ مدرسه‌ی این شهرستان و روستا‌های تابع آن ابلاغ شده است.

او یادآور شد: دانش آموزان می‌توانند نامه‌های خود را به معاونت مدارس و شرکت کنندگان آزاد بخش جنبی این فراخوان نیز می‌توانند آثار خود را به کتابخانه‌ی عمومی نور شهر باسمنج تحویل دهند.

سفیدی با بیان این‌که از نفرات برتر در مراسم اختتامیه‌ی این فراخوان تجلیل خواهد شد، گفت: شرکت کنندگان می‌توانند نامه‌های خود را تا پایان بهمن ماه به مکان‌های ذکر شده ارسال کنند.

او در ادامه با اشاره به تفسیر و تدوین کتاب شهدای هشت سال دفاع مقدس باسمنج، گفت: مردم شهر باسمنج و حومه‌ی آن در دوران دفاع مقدس ۶۰ شهید والا مقام به میهن اسلامی ایران تقدیم کردند، متاسفانه تاکنون آثار، دل نوشته، وصیت نامه‌ای از شهدای باسمنج در جایی ثبت نشده است، شهرداری باسمنج با هماهنگی حفظ ارزش‌ها و آثار دفاع مقدس اقدام به چاپ آثار شهدای باسمنج و حومه‌ی آن کرده است.

شهردار باسمنج با اشاره به عمده فعالیت‌های عمرانی شهرداری باسمنج در سال جاری، اظهار کرد: احداث چمن زمین فوتسال، تکمیل ساختمان فرهنگسرای شهر باسمنج، کلنگ زنی میدان ولایت، احداث و تکمیل سرویس بهداشتی آرامستان شهر، احداث دیوار سنگی مهرانه رود، خط کشی و آسفالت جاده‌ی هروی، تکمیل سوله‌ی مدیریت بحران، آسفالت معابر سطح شهر، بازسازی سرویس‌های بهداشتی در سطح شهر از جمله اقدامات مهم شهرداری باسمنج در زمینه‌ی عمرانی است.

او ادامه داد: تملک و بازگشایی در معابر اصلی مانند خیابان ولیعصر و امام حسین باسمنج، اجرای طرح خدمات محله‌ای، راه اندازی سامانه‌ی ۱۳۷ جهت پاسخگویی به مطالبات مردم، راه اندازی اتوماسیون اداری جهت تسهیل امورات اداری، زنده گیری سگ‌های ولگرد به طور وسیع از سطح شهر، برف روبی و معابر شهر و جاده‌های مواصلاتی روستاها، لایروبی مسیل‌های واقع در محدوده شهر باسمنج، ایجاد میدان موقت میوه و تره بار، ساماندهی دستفروشان و میوه فروشان شهر، ساماندهی ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم و محدوده‌ی باسمنج و ساماندهی پارکینگ عمومی سطح شهر از جمله اقدامات شهرداری باسمنج در حوزه‌ی خدمات شهری است.

سفیدی با اشاره تمهیدات اتخاذ شده در راستای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهر باسمنج، گفت: شهرداری در آستانه‌ی برگزاری انتخابات با حجم وسیع کاغذ‌های تبلیغاتی مواجه می‌شود، در همین راستا کارتن پلاس‌های مختلف را در نقاط مختلف شهر باسمنج نصب می‌کنیم تا کاندیدا تبلیغات انتخاباتی خود را روی این کارتن‌ها انجام دهند.

او با بیان این‌که شعبات بخش اخذ رای نیز توسط فرمانداری و شهرداری مشخص شده است، گفت: هشت شعبه برای اخذ رای در سطح شهر باسمنج تعیین شده است.

او با اشاره به بحث بوم گردی در برخی روستا‌های باسمنج، گفت: روستای سفیده خوان شهر باسمنج در بوم گردی بسیار فعال است، شهر باسمنج به عنوان نزدیک‌ترین منطقه به روستا‌های تابع خود، خدماتی را در راستای گردشگری ارائه می‌دهد.

شهردار باسمنج ادامه داد: آسفالت ریزی جاده‌ی هروی به طول ۳۶۰۰ متر در سال جاری توسط شهرداری باسمنج در راستای توسعه‌ی گردشگری و توریسم پذیری این منطقه بود.

او با بیان این‌که اقامتگاه‌های نوروزی در شهر باسمنج برای پذیرش مسافران نوروزی آماده شده است، گفت: سامانه‌ی ۱۳۷ نیز جهت پاسخگویی و خدمت رسانی به مسافران نوروزی در حال آماده سازی است، همچنین چند اکیپ در معابر اصلی شهر برای راهنمایی گردشگران و مسافران نوروزی مستقر می‌شوند.

سفیدی با اشاره به توزیع نقشه‌ی راهنمای گردشگری در قالب استقبال از مسافران نوروزی، گفت: بسیاری از محلات تاریخی و مناطق گردشگری شهر باسمنج بر روی این نقشه درج شده تا مسافران نوروزی به راحتی بتوانند از مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری شهر باسمنج بازدید کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.