سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«رییل کلیر دیفنس» گزارش داد؛

حملات ایران لزوم تغییرات در ساختار دفاع موشکی آمریکا را نمایان کرد

پایگاه «رییل کلیر دیفنس» ضمن اشاره به قدرت موشکی تهران، نوشت حملات ایران نقاط آسیب‌پذیر ارتش آمریکا را مشخص کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی رییل کلیر دیفنس در مقاله‌ای با عنوان "موشک‌های ایران و آمریکایی‌های در معرض آسیب" نوشت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی سالیانه‌اش به ارتش این کشور می‌بالید. درباره اینکه ارتش در دوران ریاست جمهوری او سرمایه قابل توجهی دریافت کرده، حق با ترامپ است. اما تحولات اخیر نشان می‌دهد ارتش در چه جا‌هایی آسیب پذیر است.

این پایگاه اینترنتی افزود حملات موشکی ماه گذشته ایران به پایگاه‌های نیرو‌های آمریکایی در عراق خرابی‌هایی به بار آورد، البته موجب کشته شدن نیرو‌های آمریکایی نشد؛ اما این حملات قدرت موشک‌های ایران را نشان داد و همچنین مشخص کرد «اگر ما به اندازه کافی از خودمان دفاع نکنیم حمله موشکی چه تاثیری می‌تواند داشته باشد.»

وقتی ترامپ در ژانویه ۲۰۱۹ استراتژی دفاع موشکی دولتش را ارائه می‌کرد گفت آمریکا به دنبال آن است که بتواند هر موشکی را که علیه آمریکا از هر جا و در هر زمان شلیک شود ردگیری و نابود کند، اما دیدگاه او هنوز محقق نشده و هنوز تغییرات عمده‌ای در ساختار دفاع موشکی آمریکا نسبت به دوران اوباما ایجاد نشده است.

در ادامه این گزارش آمده است:  با وجود قدرت نظامی که داریم و با توجه به اینکه بزرگترین اقتصاد جهان را در اختیار داریم، حمله موشکی ایران باید آمریکا را وادار کند تا تغییراتی در ساختار دفاع موشکی این کشور در خارج و داخل ایجاد کند. 

پیش از این پایگاه اینترنتی نشنال اینترست در مطلبی به تقویت توانایی موشکی ایران طی یک دهه اخیر پرداخت و نوشت: ایران در ۱۰ سال گذشته سرمایه گذاری‌های کلانی در عرصه دفاع هوایی خود انجام داده و با اطمینان می‌توان گفت به رشد قابل توجهی در تولید موشک‌های کروز و بالستیک دست یافته است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز ۸ ژانویه (۱۸ دی ماه) در انتقام سخت ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، پایگاه عین الاسد که بزرگترین پایگاه هوایی آمریکا در عراق است را موشک باران کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.