سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همزمان با دهه فجر؛

طرح دستگاه‌های کنترل آلودگی صنایع در یزد افتتاح شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست یزد گفت: همزمان با دهه فجر طرح دستگاه‌های کنترل آلودگی در صنایع با تکنولوژی بومی در یزد افتتاح شد.

نیره پورملایی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ، گفت: همزمان با دهه فجر طرح دستگاه‌های کنترل آلودگی صنایع با تکنولوژی بومی به صورت پایلوت در یک واحد صنعت فولاد و یک واحد شن و ماسه افتتاح شد.

او با بیان اینکه هزینه کرد کارخانه برای محیط زیست را  قانون می‌دهد، افزود: واحد‌های دارای دستگاه‌های کنترل آلودگی به امور مالیاتی معرفی می شوند و هزینه کرد محیط زیستی آنها جز مالیات محسوب و کسر می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد با اشاره به مشارکت ۲۰ دستگاه  در  اجرای قانون هوای پاک، تصریح کرد: مدیریت پسماند‌های عادی و بیمارستانی را طبق قانون نظارت می‌کنیم، از طرف دیگر تولید کنندگان پسماند نیز هر کدام باید خود را مسئول بدانند.

پورملایی تاکید کرد: واحد‌های تولید فاضلاب که به طور غیر مجاز و غیر استاندارد‌های محیط زیست فعالیت می‌کنند، طبق قانون با آن‌ها برخورد جدی می‌شود.

او با بیان اینکه هوای استان یزد طبق استاندارد سالم است تعداد روز‌های آلوده ۱۰ ماهه امسال را ۲۱ روز دانست.

پور ملایی گفت:  شش دستگاه نمایشگر میزان آلودگی در سطح استان وجود دارد که هر لحظه میزان آلودگی را نشان می‌دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد  تصریح کرد: طبق دستورالعمل‌های کشوری شاخص کیفی هوا ۲۴ ساعته در نظر گرفته می‌شود و عددی که نمایشگر نشان می‌دهد برای همان دقیقه و به منظور اطلاع رسانی دقیق به ورزشکاران، سالمندان و بیماران است.

او شاخص کیفی در ۲۴ ساعته را تا عدد ۱۰۰ قابل قبول، ۱۰۰ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه حساس و از ۱۵۰ به بالا برای تمام گروه‌ها ناسالم عنوان کرد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.