سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری نهمین کنگره سراسری انجمن پیوند سلول‌های بنیادی

نهمین کنگره سراسری انجمن پیوند سلول‌های بنیادی و سلول درمانی و پرستاری پیوند، طی روز‌های ۳۰ بهمن تا دوم اسفند به میزبانی کرمانشاه برگزار می‌شود.

به  گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مهرداد پاینده دبیر علمی کنگره گفت : نهمین دوره این کنگره با همکاری انجمن پیوند سلول‌های بنیادی ایران و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در محل بیمارستان امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

او گفت : برنامه افتتاحیه کنگره روز ۳۰ بهمن و برنامه سخنرانی و ارائه مقالات در روز‌های اول و دوم اسفند ماه برگزار می‌شود که برحسب برنامه ریزی صورت گرفته در روز اول پیرامون نکات کلیدی آموزش به خانواده‌ها و بیماران کاندید پیوند مغز استخوان، مراقبت‌های پرستاری در انواع GVHD، اورژانس‌های پیوند مغز استخوان و نحوه برخورد با آن‌ها و اصول کانترگذاری در بیماران تحت پیوند مغز استخوان توسط اساتید برجسته کشوری سخنرانی خواهد شد.

پاینده گفت: همچنین رژیم‌های conditioning، اصول تغذیه در بیماران پیوند مغز استخوان، حمایت‌های روحی و روانی از خانواده و بیماران تحت پیوند مغز استخوان، اصول مراقبت‌های پرستاری تخصصی در پیوند مغز استخوان و ارائه راهکار‌های مراقبت صحیح از بیماران بخش پیوند مغز استخوان از جمله موضوعاتی است که در روز پایانی کنگره توسط اساتید برجسته ارائه خواهد شد.

او با بیان اینکه متخصصان بالینی، محققان، پزشکان، داروسازان، تکنسین‌های آزمایشگاه، ایمونولوژیست ها، سرپرستاران، پرستاران و بهداشت حرفه‌ای می‌توانند در این رویداد علمی پژوهشی شرکت کنند، گفت: شرکت در این کنگره دارای امتیاز بازآموزی است و مهلت ارسال خلاصه مقالات آن تا ۲۳ بهمن ماه می‌باشد.

پاینده گفت: شرکت کنندگان باید خلاصه مقالات خود را به آدرس Kums۲۰۲۰congress@gmail.com ارسال کنند.

دبیر اجرایی و علمی این کنگره گفت: همزمان با برپایی این کنگره جشن سی و یکمین سالگرد انجام پیوند سلول‌های بنیادی در ایران با حضور پروفسور «اردشیر قوام زاده» پدرِ پیوند مغز استخوان ایران نیز در کرمانشاه برگزار می‌شود.

پاینده گفت: همزمان با برگزاری این جشن در روز دوم اسفند ماه از مستند" سِر عشق " که روایتی از زندگی پروفسور «اردشیر قوام زاده» است، رونمایی می‌شود .

 

 

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.