سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری پنجمین کنگره آنکولوژی در گراش

پنجمین کنگره سالانه انکولوژی با حضور اساتید برجسته سرطان شناسی کشور در گراش برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمد عبدالهی رئیس دانشکده علوم پزشکی گراش و رئیس کنگره آنکولوژی گفت: این شهرستان برای پنجمین سال متوالی، میزبان اساتید برجسته و پژوهشگران حوزه سرطان شناسی در پنجمین کنگره سالانه آنکولوژی بود.

او، بیان کرد: پزشکان و دانشجویان بیش از یکصد خلاصه مقاله علمی را به این کنگره ارسال کرده اند که با کمک داوران برای این برنامه آماده شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی گراش و رئیس کنگره آنکولوژی درباره محور‌های های اصلی و فرعی تصریح کرد: محور اصلی کنگره، سرطان دستگاه گوارش فوقانی و محور‌های فرعی شامل اپیدمیولوژی انواع سرطان، اتیولوژی و ریسک فاکتورها، پیشگیری و غربالگری، تازه‌های تشخیص و مرحله بندی، تازه‌های درمان، یافته‌های تازه ژن درمانی و سلول درمانی، چالش‌های اخلاقی در درمان و مطالعات سرطان، حفظ باروری، توانبخشی و ارتقاء کیفیت زندگی بود.

دکتر ملک زاده معاون وزیر بهداشت نیز افزود: بر اساس آخرین آماری که از ثبت سرطان در ایران به دست آمده در سال ۹۶ بیش از ۱۲۵ هزار مورد سرطان در کشور رایج بوده که از این سرطان‌ها ۲۶ درصد مربوط به سرطان دستگاه گوارش بوده است.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.