سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای بالغ‌بر ۳۰ ویژه‌برنامه خراسان شمالی در نمایشگاه گردشگری تهران

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با اشاره به برپایی سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، گفت: اجرای بالغ‌بر ۳۰ برنامه جانبی برای معرفی فرهنگ و ظرفیت‌های گردشگری استان برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  حبیب یزدان پناه گفت : بزرگ‌ترین رویداد گردشگری کشور در آستانه برگزاری است که خراسان شمالی نیز با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در این نمایشگاه رویکردی متفاوت در جهت معرفی و توسعه ظرفیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی استان دارد.

یزدان پناه با اشاره به تجربه موفق پارسال حضور خراسان شمالی در این نمایشگاه عنوان کرد: شناساندن خراسان شمالی به‌عنوان یک مقصد گردشگری، معرفی جاذبه‌های دیدنی و ظرفیت‌های این استان در جذب گردشگر ازجمله اصلی‌ترین اهداف حضور ما در این نمایشگاه است.

او افزود : فضای نمایشگاهی که امسال در اختیار استان قرار داده‌شده، ۳۰۰ مترمربع است که با همراهی و حضور پررنگ سرمایه‌گذاران، بهره‌برداران و فعالان حوزه گردشگری برپا می‌شود.

او با بیان اینکه امسال غرفه‌های ویژه‌ای به صنایع‌دستی در این نمایشگاه اختصاص داده‌شده است، افزود: از این ظرفیت و مشارکت دادن بیشتر صنعتگران و هنرمندان در جهت معرفی، بازاریابی و فروش صنایع‌دستی در نمایشگاه تهران بهره‌مند خواهیم شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: در راستای معرفی آداب‌ورسوم، فرهنگ و غذا‌های سنتی و محلی استان، سیاه‌چادر عشایر استان نیز در فضای باز این نمایشگاه برپا می‌شود.

یزدان پناه تصریح کرد: موسیقی فولکلوریک با اجرای گروهی آیینی در این نمایشگاه حضور دارند و معرف فرهنگ و موسیقی غنی خراسان شمالی خواهند بود که ۳۰ ویژه‌برنامه را در نقاط مختلف شهر تهران اجرا می‌کنند.

او همچنین از راه‌اندازی نرم‌افزار کاربردی با عنوان "مقصد کجاست" در نمایشگاه تهران خبر داد و اظهار کرد: بخش نمایشگاهی خراسان شمالی در سالن شماره ۷ واقع در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا می‌شود که از تمام هم‌وطنان و علاقه‌مندان به سفر و گردشگری در مقصد‌های نو دعوت می‌شود از آن بازدید داشته باشند.

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تهران از تاریخ ۲۳ تا ۲۶ بهمن‌ماه امسال  برپا می‌شود و از ساعت ۹ تا ۱۷ پذیرای عموم بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.