سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های گردشگری بی‌نظیری دارد

موهبتی گفت: سیستان و بلوچستان از حیث جاذبه‌های تاریخی، گردشگری بویژه فرهنگی ظرفیت‌های بسیار خوب و بی‌نظیری دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمد علی موهبتی امروز جمعه در همایش پیاده‌روی خانوادگی و در آیین بهره‌برداری بخشی از مجتمع گردشگری، اقامتی و تفریحی خانوادگی صاحب الزمان(عج) زاهدان گفت:  سیستان و بلوچستان از حیث جاذبه‌های تاریخی، گردشگری بویژه فرهنگی ظرفیت‌های بسیار خوب و بی‌نظیری دارد بنابراین باید در حوزه حمایت از صنعت گردشگری اقدامات اثرگذار توسط دولت، سرمایه گذاران بخش خصوصی بویژه خود مردم انجام شود.

احمد علی موهبتی  اظهار داشت: اگر امنیت پایدار می‌خواهیم؛ باید بخش خصوصی میدان دار و نقش آفرین باشد و مسوولان دولتی نیز با تمام توان از آن حمایت کنند.

او  تاکید کرد: از مجموعه اقداماتی که منتج به تولید می‌شود، چه تولید فرهنگی، صنعتی، هنری، کشاورزی، گردشگری باشد به طور قاطع حمایت می‌کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این مکان نقطه استراتژیک و پیشانی شهر زاهدان است، گفت: این مجموعه علاوه بر پروژه اقتصادی یک مجموعه فرهنگی و در واقع نماد فرهنگ غنی استان است.

او  افزود: رسانه‌ها و روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی برای معرفی این مجموعه فرهنگی تلاش کنند.

موهبتی با تاکید بر حمایت دستگاه‌ها و نهادها از این مجموعه گفت: باید چرخه اقتصادی این مجموعه بچرخد؛ لذا ادارات استان با هدف حمایت مادی بخشی از مهمانان کشوری را به این مکان هدایت کنند.

او با اشاره به اینکه "تردد امنیت ایجاد می‌کند" و خلوت بودن جنبه منفی دارد، اظهار داشت: لازم است دستگاه‌های متولی تورهای گردشگری را به این مجموعه دعوت کنند تا از این محل به سایر نقاط استان عزیمت کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: از همه مردم استان می خواهیم برای رونق گردشگری اول با حضور خودمان شروع کنیم چرا که تداوم فعالیت این گونه مجموعه‌ها که در راستای معرفی فرهنگ غنی استان آغاز حرکت کرده‌اند در گرو حمایت‌های مادی و معنوی آحاد جامعه است.

عملیات ساخت مجتمع گردشگری، اقامتی و تفریحی زاهدان در سال ۱۳۷۸ در زمینی به مساحت ۱۲هکتار توسط بخش خصوصی آغاز شده که بدلیل مشکلات پیش رو، این پروژه تا سال ۱۳۹۶ متوقف بود که پس از آن با استفاده از تسهیلات دولتی مجدداً پروژه فعال شده و امروز همزمان با ایام‌الله دهه فجر بخشی از این مجتمع مورد بهره‌برداری مردم، گردشگران و مسافران قرار گرفت.

انتهای پیام.ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.