سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی:

افتتاح قطعه یک آزادراه تهران-شمال به تأخیر افتاد

غفاری گفت: تأخیر وزارت نیرو در بحث انتقال آب باعث تأخیر در افتتاح آزادراه شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  امیر محمود غفاری معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت راه و شهرسازی با بیان این که آزادراه تهران-شمال نماد مهندسی جدید و پیشرفته محسوب می‌شود و فصل جدیدی از مهندسی را در صنعت ساخت راه کشور گشوده است، اظهار کرد: این پروژه علاوه بر این که مسیر را کوتاه می‌کند، باعث صرفه‌جویی در مصرف سوخت شده و ایمنی را افزایش می‌دهد. به لحاظ توریستی نیز در خور توجه است و توریست‌ها می‌توانند از یک سازه مهندسی فوق پیشرفته بازدید کنند.

او با بیان این که تقریبا نیمی از این پروژه تونل است که بلندترین آن‌ها تالون با طول تقریبی ۵ کیلومتر و یک طبقه کاذب اجرا شده و تأسیسات پیشرفته‌ای دارد، افزود: هزینه تأسیسات این پروژه به اندازه ساخت برخی بزرگراه‌هاست. ساخت هر کیلومتر آزادراه بین ۱۰ تا ۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد، این در حالی است که هزینه تأسیسات قطعه یک آزادراه تهران شمال حدود ۱۳۰ میلیارد تومان بوده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت راه و شهرسازی با اشاره به عوارض آزادراه مذکور گفت: واقعیت این است که منابع مالی دولت محدود بوده و دولت‌ها به شکل طبیعی از مشارکت بخش خصوصی استفاده می‌کنند. بخش خصوصی نیز به دنبال امنیت و ارتقاء سرمایه خود است. این را هم باید در نظر داشت آنچه در بودجه عمومی کشور آورده شده متعلق به همه مردم کشور است بنابراین هرکسی می‌خواهد از امکانات بخش خصوصی استفاده کند باید هزینه آن را بپردازد.

غفاری افزود: پیش‌بینی می‌شود هر شبانه‌روز حدود ۱۲ هزار تردد در این آزادراه انجام شود و در خوش‌بینانه‌ترین حالت ۵ درصد مردم از آن استفاده مستمر داشته باشند و ۲۰ درصد به شکل عبوری از آن استفاده کنند؛ بنابراین باید تلاش کنیم ضمن این که حداکثر ملاحظات را داشته باشیم، عوارض واقعی برای آن منظور کنیم.


بیشتر بخوانید: چرایی ادامه پرواز‌ها به چین علی رغم هشدارها!


او در ادامه به تأخیر در افتتاح بزرگراه -آزادراه- که قرار بود در دهه فجر انجام شود، اظهار کرد: در کار‌های مهندسی پیچیده شبیه قطعه یک بزرگراه -آزادراه- تهران شمال برخی اتفاقات پیش‌بینی نشده وجود دارد. در این خصوص بحث انتقال آب را داشتیم که وزارت نیرو باید انجام می‌داد و این کار با تأخیر انجام شد. از سوی دیگر وزیر راه و شهرسازی تأکید دارد پروژه زمانی افتتاح شود که از ایمنی کامل برخوردار باشد. به این دلایل افتتاح پروژه به تأخیر افتاد و تلاش داریم طی هفته‌های آتی قطعه یک آزادراه تهران شمال را به بهره‌برداری برسانیم.

گفتنی است، پیشتر در اولین روز بهمن ماه معاون رئیس جمهوری در بازدید از آزادراه تهران-شمال وعده افتتاح این قطعه را همزمان با دهه مبارک فجر داده بود. محمدباقر نوبخت در حاشیه بازدید از آزادراه تهران - شمال گفته بود: قطعه یک آزادراه تهران - شمال در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: تهران شمال ، راهسازی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
بابا کشتین ما رو میشود نمیشود فکر نکنم دیگه ما ببینیم خخخ