سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمع آوری پسماند‌های عفونی در اهواز با ۴ دستگاه ماشین آلات مخصوص

شهردار اهواز از اختصاص و آغاز به کار ۴ دستگاه ماشین آلات ویژه جمع آوری پسماند‌های عفونی بیمارستانی در این کلانشهر خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، آیین بهره برداری از ۴ دستگاه ماشین‌آلات پسماند‌های عفونی بیمارستان‌ها، مطب‌ها و کلینیک‌های سطح شهر اهواز روز پنجشنبه با حضور مسئولان شهرداری این کلانشهر برگزار شد.

موسی شاعری شهردار اهواز گفت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز به منظور جمع آوری بهداشتی و مهندسی پسماند‌های عفونی بیمارستانی اقدام به جذب سرمایه‌گذار با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال نمود و از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۷ در این رابطه آغاز به کار کرد.

او اظهار داشت: براساس این قرارداد پیمانکار متعهد شد تعداد ۴ دستگاه ماشین آلات مخصوص جمع آوری زباله‌های عفونی با مشخصات فنی شامل نصب مخزن زباله به حجم ۶ مترمکعب و کف و دیواره با ورق ۲ میلیمتر را تهیه کند.

شاعری با بیان اینکه این ماشین‌آلات یک دستگاه بیل تخلیه و ۲ مخزن شیرابه دارند، افزود: عملکرد دستگاه توسط سیستم هیدرولیکی دستی بوده و مجهز به سیستم ایمنی است.

شهردار اهواز ادامه داد: تعداد مراکز درمانی جمع آوری پسماند‌های عفونی در سال ۹۷ تقریباً ۱۶۰ مرکز بوده و در سال ۹۸ این تعداد به بیش از ۶۵۰ مرکز و ۱۹ بیمارستان افزایش یافت.

این مقام مسئول، پسماند و مدیریت پسماند را از مشکلات همیشگی شهرداری عنوان کرد و اذعان داشت: در شهر‌ها و کلانشهر‌ها با توجه به حجم بالای جمعیت و تعدد مراکز درمانی، زباله‌های عفونی باید به یک شکل بهداشتی از محل زندگی مردم خارج شود.

او تصریح کرد: سال‌ها در شهر اهواز با این مشکل مواجه بودیم و شورای شهر نیز بار‌ها به این موضوع تاکید داشت که خوشبختانه چهار دستگاه به این موضوع اختصاص داده شد.

عبدالزهرا سنواتی رئیس شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این آیین گفت: زباله‌های عفونی با این خودرو‌ها از دیگر زباله‌ها تفکیک می‌شوند و با این کار یک گام کوچک در جهت سلامت جامعه برداشته می‌شود.

او افزود: امیدواریم مکانیزه کردن پسماند شهری در همه حوزه‌ها به طور سیستماتیک انجام شود.

مهرداد شیریفی رییس مرکز بهداشت غرب اهواز نیز گفت: دفن زباله‌های عفونی بیمارستان‌ها و مطب‌های پزشکی همواره باعث بروز بیماری‌های عفونی شده است لذا کاری که امروز انجام شد بسیار ارزشمند است.

او افزود: انتظار داریم کارگر‌هایی که مسوول مستقیم این کار هستند از لباس ایمنی استفاده کنند همچنین دوره‌های آموزشی را زیر نظر کارشناسان بهداشت طی کنند تا آن‌ها نیز به بیماری‌ها مبتلا نشوند.

شریفی گفت: با توجه به تعداد بالای مطب‌ها و بیمارستان‌هایی که در سراسر شهر دایر است به طور قطع دفع زباله‌های عفونی به روش کاملا بهداشتی یک کار بسیار ارزشمند و مفید است.

در این مراسم که با حضور موسی شاعری شهردار کلانشهر اهواز، عبدالزهرا سنواتی رییس شورای شهر، مهرداد شریفی رییس مرکز بهداشت غرب اهواز و جمعی از نمایندگان شورای شهر در پارکینگ شهرداری اهواز برگزار شد از چهار خودرو حمل و جمع آوری پسماند‌های عفونی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی رونمایی شد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.