سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۸۰۰ شهرک صنعتی در کشور فعال است

معاون وزیر صمت گفت: بیش از ۸۰۰ شهرک صنعتی در کشور در حال بهره‌برداری است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، محسن صالحی‌نیا صبح امروز در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری گلستان، با گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت: با توجه به شرایط ایجاد شده و تحریم‌های ظالمانه دشمن باید بیشترین تلاش را در حوزه تولید و تجارت انجام شود و در این دو بخش با یکدیگر همگام باشیم.

او تصریح کرد: تولید دامنه بسیار وسیعی را در بخش‌های مختلف شامل می‌شود و در سیاست‌گذاری در وزارتخانه ۶۶ ردیف از کار‌هایی که شاخصه اصلی را در تولید کالا‌های مختلف تشکیل می‌دهند، وجود دارد.

معاون وزیر صمت خاطرنشان کرد: امروز در تولید فرآوری معادن و امثال آن مانند فولاد، مس، کاشی و ... روند افزایشی داشتیم و این نشان می‌دهد در شرایطی که از لحاظ تولید صنایع در محدودیت‌های بین‌المللی قرار داریم، اما با هم‌افزایی ظرفیت‌ها و پیاده‌سازی طرح‌های مختلف توانستیم به رشد خوبی دست پیدا کنیم و حتی این صنایع در بخش صادرات عملکرد خوبی داشتند.


امسال ۳۱.۹ میلیارد دلار واردات و حدود ۱۰۰ میلیارد دلار صادرات انجام شده است


صالحی‌نیا با بیان اینکه در تولید آلومینیوم روند کاهشی داشتیم، بیان کرد: در ۹ ماهه نخست امسال ۳۱.۹ میلیارد دلار واردات و حدود ۱۰۰ میلیارد دلار صادرات انجام شده است.

او با بیان اینکه در برخی صنایع مانند خودرو‌های سنگین با کاهش مواجه هستیم، یادآور شد: امید است با تمهیدات اندیشیده شده در تأمین قطعات بتوانیم روند تولید خودرو را افزایش دهیم، این بخش از صنایع در تمام کشور‌های در حال توسعه با چالش‎های بزرگی مواجه‎اند، اما ما اطمینان داریم در این شرایط نیز می‎توانیم این صنایع را به شرایط بهتری برسانیم.


مجموعه ۳۷ هزار طرح واحد صنعتی در دست اقدام یک درصد آن برای گلستان است/ ۱.۷ درصد از واحد‌های مستقر و بهره‎براری کشور در شهرک‌های صنعتی گلستان قرار گرفته است


معاون وزیر صمت ادامه داد: وضعیت شهرک‌های صنعتی گلستان اشاره کرد و افزود: بیش از ۸۰۰ شهرک صنعتی در کشور در حال بهره‌برداری است و از این میزان دو و نیم درصد آن در استان گلستان واقع شده است.

صالحی‌نیا با بیان اینکه از مجموعه ۳۷ هزار طرح واحد صنعتی در دست اقدام یک درصد آن برای استان گلستان است، اضافه کرد: ۱.۷ درصد از واحد‌های مستقر و بهره‎برداری کشور در شهرک‌های صنعتی گلستان قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه سایر دستگاه‌ها در ارائه مجوز و تسهیلات اعطایی به واحد‌های تولیدی در شهرک‌های صنعتی باید تلاش بیشتری کنند، بیان کرد: در بخش تسهیلات رونق تولید در استان گلستان نسبت تسهیلات موافقت شده نسبت به تسهیلات تخصیص یافته و پرداخت‌شده پایین است.
 
منبع: فارس
انتهای پیام / اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.