سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده از ظرفیت نخبگان برای حل چالشهای دستگاه قضا

رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه در زنجان گفت: استفاده از ظرفیت‌های قضات، نخبگان و جامعه دانشگاهی برای احصاء و رفع چالش‌های قوه قضائیه در دستور کار این پژوهشگاه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، برای احصاء مشکلات قضائی و بهره مندی از تجارب موفق برخی از قضات امروز رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه مهمان رئیس کل دادگستری استان زنجان بود.

دکتر علم الهدی رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه بر استفاده از ظرفیت‌های قضات نخبگان و جامعه دانشگاهی برای احصاء چالش‌های قوه قضائیه و رفع آن‌ها تاکید کرد.
 
رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه با اشاره به اینکه تحلیل و نقد آرای قضایی از محور‌های کاری پژوهشگاه است  افزود: می‌توان در این مورد با حضور تیم‌های علمی متشکل از قضات و غیر قضات برای کاهش ورودی پرونده‌ها اقدام کرد.
 
او اظهار داشت: در این راستا از ظرفیت‌های هر استان استفاده می کنیم که در همین رابطه امروز با دو دانشگاه زنجان تفاهم‌نامه خواهیم داشت، چون پژوهشگاه قوه قضاییه می‌تواند در فضای عمومی و دانشگاهی موثرتر ظاهر شده و نقش پررنگ‌تری ایفا کند.
 
علم الهدی افزود:استفاده از ظرفیت نخبگان جوان برای رصد مسائل و چالش‌های قوه قضاییه هم یکی از موضوعات مورد توجه دستگاه قضا برای رسیدن به تحول در این قوه است.
 
برگزاری نشست نقد آرا با تمرکز بر شفافیت آرا در جمع قضات استان نیز از دیگر برنامه‌های رئِیس پژوهشگاه قوه قضائیه بود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان هم از آمادگی این استان برای استفاده از تجارب ارزشمند دیگر استان‌ها در آراء صادره هم استقبال کرد و افزود: پژوهشگاه قوه قضائیه هم با احصاء مشکلات و نقض بعضی قوانین و همچنین بهبود آموزش‌ها و همچنین تجدید نظر در صلاحیت‌ها میتواند موجب تسریع تحول در قوه قضائیه شود.

حجت الاسلام صادقی نیارکی استفاده از تجارب ارزشمند برخی آراء صادره وهمچنین برخی اقدامات از جمله به صفر رساندن زندانی مهریه در استان زنجان را ازاین نمونه‌ها برشمرد.
 
انتهای پیام/ن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.