سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پوشش دیجیتال تلوزیونی با تجهیزات بومی صداوسیما افزایش یافته است

با دستیابی به دانش تجهیزات فرستنده‌ای دیجیتال، در شرایط تحریم، پوشش دیجیتال تلویزیونی در کشور افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، علیرضا شریفی معاون فنی توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما در مراسم افتتاح ۱۰۷ ایستگاه دیجیتال تلوزیونی صداوسیمای مرکز کردستان گفت: از سال ۸۸ طرح دیجیتالی کردن ایستگاه‌های تلویزیونی در کشور آغاز شد، که در مدت زمان ۱۰ ساله در کل کشور پوشش عظیمی از دیجیتال ایجاد شد.

او افزود: با همت جوانان و شرکت‌های دانش بنیان و پویایی صنعت رسانه در کشور موفق شدیم عمده نیاز‌های خود را در داخل تامین کنیم.

معاون فنی توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما با اشاره به موفقیت‌های کشورمان در صنایع و علوم مختلف یادآور شد: صداوسیما هم در این تلاش همگانی در رقابتی تنگاتنگ بوده و از موفقیت بی نصیب نبوده است.

شریفی بهره‌برداری از ایستگاه‌های دیجیتال کردستان را نمونه‌ای از صد‌ها طرح در کشور برشمرد و افزود: برای تغییر نحوه پخش نیازمند تغییرات در حلقه تولید، انتقال و انتشار هستیم و دیجیتال کردن ایستگاه‌های تلویزیونی کار آسانی نیست.

او با بیان اینکه در ابتدای طرح دیجیتالی کردن پوشش تلویزیونی، تجهیزات به کار رفته وارداتی بود، اضافه کرد: صدا و سیما به تنهایی عهده دار مقابله با تهاجم فرهنگی در مقابله با ۸۰ شبکه خارجی است و در کنار توسعه زیرساخت‌ها به رسالت سنگین خود در زمینه بحث‌های اجتماعی و روشنگری هم عمل کرده است.

معاون فنی توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما تاکید کرد: اطلاع رسانی عمومی و روشنگری در صدا و سیما نیازمند تقویت زیرساخت‌های این دانشگاه عمومی است.

شریفی افزود: بالغ بر ۷۰ درصد نیاز‌های فنی سازمان در داخل کشور تامین می‌شود و معاونت فنی صداوسیما توان صادرات جهانی را دارد و اگر بغض دشمنان نبود تاکنون این مهم محقق شده بود.

او گفت: در بسیاری از زمینه‌های فنی به خودکفایی ۱۰۰ درصدی از جمله در فرستنده‌های رادیویی و تلویزیونی دست یافته‌ایم.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: صدا و سیما ، دهه فجر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.