سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حوزه‌های علمیه خنثی کننده توطئه‌های فرهنگی

امام جمعه یزد گفت: حوزه‌های علمیه بهترین مکان برای تربیت نسل انقلابی و مقابله با توطئه‌های فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ، آیت الله محمد رضا ناصری نماینده ولی فقیه در  استان و امام جمعه  یزد در آئین افتتاحیه حوزه علمیه برادران  امام صادق (ع)  مهریز با اشاره به اینکه دشمان با استفاده از حرکت‌های فرهنگی علیه دین، اعتقاد، عزت، کمال، استقلال و انقلاب کشور ایران قیام کرده اند، گفت: حوزه‌های علمیه بهترین مکان برای تربیت نسل انقلابی و مقابله با توطئه‌های فرهنگی است.

او افزود:  در حوزه‌های علیمه باید طلاب عالم و فاضل تربیت شود که توان مقابله با تبلیغات سوء علیه کشور ایران را داشته باشند و در این زمینه خیرین می‌توانند بیشترین سرمایه گذاری خود را در حوزه‌های علمی انجام دهند.

 امام جمعه یزد گفت: با برنامه ریزی درست واقعیت‌های کشور ایران را به درستی به مردم جهان ابلاغ کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: هر فردی در تربیت، آموزش و یا فراهم کردن بستر افزایش طلاب فاضل تلاش کند در مسیر خدا گام برداشته و از ضروریات است که از این طریق می‌تواند خون شهدا و ارزش‌های این خون حفظ کرد.

او ادامه داد: شهرستان مهریز ظرفیت تربیت ۵۰۰ طلبه فاضل و عالم را دارد و کسانی که از این ظرفیت استفاده کنند آینده استعداد‌های درخشان این شهرستان را تضمین کرده اند.

آیت الله ناصری افزود: طلابی که از حوزه‌های علمیه فارغ التحصیل می‌شود باید عابد، عالم و مفیدبرای جامعه باشند تا بتواند اسلام را در همه جای دنیا تبلیغ کنند که این مطابق با مرام امام راحل و برخاسته از مرام امام حسین و امیرالمومنین است را در جامعه ترویج کنند.

او گفت: برای اینکه ملت ایران بتواند در مقابل تبلیغات سوء دشمن مقاومت کنند باید انسان‌های عالم و دانشمند که در مسیر انقلاب هستد را تربیت کند و نسل آینده ما از تبلیغات سوء در فضا‌های مجازی نجات دهند.

آیت الله ناصری ادامه داد: دشمنان اسلام همچون انگلیس نگذاشتند تفکر، تعقل، تعهد و تدین در مدارس و دانشگا‌های کشور ایران ترویج شود.

امام جمعه یزد گفت: دانشگا‌های کشور ایران هرساله فارغ التحصیل‌های بیکار تربیت می‌کند که نمی‌تواند یک کارآفرین مفید برای کشور خود باشند.

حوزه علیمه برادران امام صادق (ع) در مساحتی با وسعت ۷ هزار مترمربع با هزینه خیرین، استاندار سابق فلاح زاده و پیگری‌های امام جمعه فقید حجت السلام برهان در ۶ فاز ساخته شد و امروز به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور امام جمعه یزد و مهریز و دیگر مسئولان استان و شهرستان به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.