سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حرکتی که انقلاب را چندین قسمت کند حرکتی ضد انقلاب است

حجت الاسلام و المسلمین خمینی گفت: هر حرکتی که انقلاب را چند قسمت کند حرکتی ضد انقلابی است و باید بدانیم با هم بودن هویت انقلاب است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در آیین تجدید میثاق مدیران شهری با آرمان‌های امام راحل گفت: فردی که تلاش می‌کند مشکل برادر دینی خود را حل کند مانند این است که نود هزار سال عبادت کرده است و  خدمت به مردم یک وظیفه دینی و اخلاقی است.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی افزود: اگر نتوانیم در مقابل درد مردم احساس درد کنیم از انسانیت خارج شده ایم.

او ادامه داد: انقلاب یک تلاش همگانی است و ذائقه فردی نیست، با این که رهبر دارد اما یک موج خروشان است که به انقلاب منتهی می‌شود و  انقلاب تنها با هویت جامع مردم معنی پیدا نمی کند بلکه با هم بودن مردم به انقلاب معنا می دهد .

حجت الاسلام والمسلمین خمینی افزود: انقلاب شورش و کودتا نیست و معنی انقلاب منقلب شدن قلوب مردم است و باید بدانیم که بسیاری از انقلاب‌ها در جهان یک کودتا بود و نمی توانیم آن را انقلاب نام گذاری کنیم .

او ادامه داد:در سال ۵۷ عاملی که انقلاب را انقلاب کرد حضور مردم در صحنه بود که تمام قشرها با تمام شکل ها حضور داشتند .

حجت الاسلام والمسلمین خمینی افزود:در جامعه ما این هدف میسر نمی‌شد مگر آن که بیرق آن بر دوش یک مرجعیت دینی قرار می‌گرفت.

او ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران قوت و قدرتی به نام مردمی بودن داشت ،آن  چیزی که در همه شهر‌ها رقم خورد حتی در شمال و جنوب و مرکز تهران به یک اندازه دیده می‌شد.

حجت الاسلام والمسلمین خمینی افزود: همه افراد به این نتیجه رسیدن که یک گام برای حل مشکلات بردارند و یکی از بزرگترین آفات جامعه انتظار از دیگران برای حل مشکلات است و باید از خود پرسید که اگر امروز مشکلی در جامعه وجود دارد شما برای حل مشکل آن چه کاری انجام داده اید؟

او ادامه داد: سال ۵۷ مردم گام برداشتند و سعی در حل مشکل کردند و رهبری شخصی مانند امام هم موثر بود که تمام نظر‌ها را یکسان کند اما وحدت کلمه و اتکا به خدا انقلاب را رقم زد.

حجت الاسلام و مسلمین خمینی  ادامه داد: هر حرکتی که انقلاب را چند قسمت کند حرکتی ضد انقلابی است و باید بدانیم با هم بودن هویت انقلاب است و ما اگر من شود انقلاب چندین قسمت می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین خمینی افزود: از ابتدای انقلاب هرجا مردم بودند اتفاقاتی خوب رقم خورده است.

او ادامه داد: شورای شهر تهران رأی جامع و بالایی از مردم گرفت و همین شورا ، شهردار را انتخاب کرد و انتظار می‌رود هر کدام دستی را بگیرند و مشکلات را یک به یک حل کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.