سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باتجربه‌ترین بازیکن استقلال در شهرآورد پایتخت

تیم فوتبال استقلال در حالی به مصاف پرسپولیس خواهد رفت که در ترکیب این تیم بازیکنان باتجربه زیادی حضور ندارند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، شهرآورد پایتخت فردا بین تیم های پرسپولیس و استقلال در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد و در حالی که پرسپولیس از حضور بازیکنان باتجربه‌ای مانند وحید امیری، سید جلال حسینی، علی علیپور و احمد نورالهی در ترکیب تیمش بهره می‌برد، استقلال با تیمی جوان‌تر پا به این میدان حساس خواهد گذاشت.  

برخلاف تیم رقیب که بازیکنانش تجربه قابل قبولی در دربی‌های پایتخت دارند، تعداد حضور هیچ یک از بازیکنان کنونی استقلال در دربی به تعداد انگشتان ۲ دست نمی‌رسد.


بیشتر بخوانید: روانخواه: میراث استراماچونی در استقلال هنوز پابرجا است


فرشید اسماعیلی که به دلیل مصدومیت، شهرآورد پیش رو را از دست داده، باتجربه‌ترین بازیکن حال حاضر استقلال در مصاف با رقیب سنتی به شمار می‌رود. وینگر ۲۵ ساله آبی پوشان برای نخستین بار در شهرآورد ۸۳  و با اعتماد علیرضا منصوریان در ترکیب قرار گرفت. اسماعیلی در دربی ۸۴ و در حالی که تیمش با یک گل عقب افتاده بود، بازی را به تساوی کشاند و کمتر از ۲ دقیقه بعد با یک پاس دقیق زمینه ساز گل دوم تیمش شد.  

پس از دربی ۸۳ و ۸۴ اسماعیلی به مرد شماره یک خط میانی آبی پوشان تبدیل شد و تا دربی ۸۹ در ترکیب ثابت به میدان رفت. اسماعیلی اکنون با ۷ حضور در شهرآورد‌های پایتخت باتجربه‌ترین بازیکن استقلال به شمار می‌رود.  

وریا غفوری از این حیث، دومین بازیکن مجرب استقلال به شمار می‌رود که او نیز همچون اسماعیلی در شهرآورد ۸۳ برای اولین بار در این میدان حساس حضور پیدا کرد. او ۶ بار در این دیدار به میدان رفته و موفق شد در دربی ۸۶ تک گل پیروزی بخش تیمش را وارد دروازه بیرانوند کند.


بیشتر بخوانید: مجیدی: مصدومیت دیاباته به دلیل سفر‌های خسته کننده بود/ حساسیت دربی را کتمان نمی‌کنم


روزبه چشمی و میلاد زکی پور هم با ۵ بازی، در رده سوم قرار دارند. پس از این ۲ بازیکن، فرشید باقری نیز چهار مرتبه برابر حریف سنتی به میدان رفته است.  

با این تفاسیر وریا غفوری با قرار گرفتن در ترکیب تیمش در دربی ۹۱، به رکورد اسماعیلی می رسد و هفتمین حضور او در شهرآورد فردا رقم خواهد خورد.  

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.