سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی؛

بیش از ۶۲ درصد مردم، مخاطب شبکه‌های استانی صدا و سیما هستند

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی، در فصل پاییز، ۶۲.۵ درصد از هموطنان، برنامه‌های شبکه‌های استانی محلی را تماشا کرده‌اند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی درباره میزان مخاطبان شبکه‌های تلویزیونی، در فصل پاییز، ۶۲.۵ درصد از هموطنان، برنامه‌های شبکه‌های استانی محلی را تماشا کرده‌اند.

در میان این شبکه‌ها، شبکه افلاک خرم‌آباد (۷۸.۳ درصد) صدرنشین است و پس از آن، شبکه استانی کردستان (۷۷.۸ درصد) و شبکه استانی اصفهان با (۷۷.۵ درصد) مخاطب دو مرکز برتر دیگر سیمای استان‌ها هستند.

میانگین مدت زمان تماشای برنامه‌های شبکه‌های استانی و محلی سیما در میان بینندگان یک ساعت و ۴۰ دقیقه بوده است.

همچنین ۷۰.۳ درصد از بینندگان شبکه‌های استانی و محلی هم در حد خیلی زیاد و زیاد و ۲۷.۳ درصد در حد کم یا خیلی کم از این برنامه‌ها رضایت داشته‌اند. ۵۷.۱ درصد از مخاطبان هم بیننده اخبار شبکه‌های استانی و محلی سیما بوده‌اند.

شبکه استانی دنا یاسوج با کسب ۷۲.۱ درصد رضایت در میان دیگر مراکز، صدرنشین است و پس از آن، شبکه‌های استانی زنجان (۷۱.۵ درصد) و اصفهان (۷۰.۸ درصد) در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

استقبال از صدای استان‌ها

نظرسنجی مرکز تحقیقات نشان می‌دهد ۳۰.۵ درصد از مردم در شهر‌های مختلف، شنونده برنامه‌های شبکه‌های استانی و محلی صدا بوده‌اند. در این میان، سنندج با ۴۶.۵ درصد، در صدر قرار دارد و گرگان (۴۱.۵ درصد) و یاسوج (۳۷.۷ درصد) دوم و سوم هستند.

مرکز تحقیقات صداوسیما، میانگین زمان گوش دادن به برنامه‌های شبکه‌های استانی و محلی صدا را هم یک ساعت و ۴۴ دقیقه برآورد و اعلام کرده که ۷۸.۵ درصد از شنوندگان، در حد خیلی زیاد یا زیاد از این رادیو‌ها رضایت داشته‌اند.

در فصل پاییز ۱۹.۹ درصد از پاسخگویان، شنونده اخبار شبکه‌های استانی و محلی بودند و در این میان هم، سنندج توانست با ۳۱.۵ درصد به رتبه اول دست پیدا کند. یاسوج با ۲۷.۲ درصد و آبادان با ۲۶.۳ درصد دوم و سوم شدند.

رادیونما هم در فصل پاییز توانسته ۱۷.۷ درصد از مخاطبان را «بیننده» برنامه‌های خود کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.