سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر فنی و مهندسی شرکت متروی تهران خبر داد.

تدقیق نقشه زمین‌های شعاع ۳۰۰ متری ۱۷۰ ایستگاه مترو به روش یوتی ام

شیری از تدقیق نقشه زمین‌های شعاع ۳۰۰ متری ۱۷۰ ایستگاه مترو به روش یوتی ام (U T M) خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،محمد شیری مدیر فنی و مهندسی شرکت مترو تهران با اعلام خبر تهیه نقشه یو تی ام (U T M) شعاع ۳۰۰ متری ۱۷۰ ایستگاه مترو با کمک شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران، سازمان فناوری اطلاعات و شرکت مترو عنوان کرد: یو تی ام (U T M) نقشه‌هایی است که مختصات یک ملک را با دقت سانتی‌متر بر روی کره زمین مشخص می‌کند. به همین دلیل امکان جابه‌جایی وتعارض ملکی در ارتباط با این زمین‌ها وجود ندارد.

او با بیان اینکه این اقدام بر اساس مصوبه شماره ۲۷ سال ۹۸ شورای اسلامی شهر تهران تهیه شده است، گفت: بر اساس این مصوبه تمام درآمد‌های حاصل از صدور پروانه برای زمین‌های اطراف ایستگاه‌های مترو و بی آر تی باید برای توسعه حمل و نقل عمومی انبوه‌بر توسط شهرداری تهران هزینه شود.

شیری با اشاره به اینکه از مجموع ۵۴۰ هزار پارسل موجود در شهر تهران ۷۵ هزار و ۵۵۰ پارسل در شعاع ۳۰۰ متری ایستگاه‌های مترو قرار دارد، خاطرنشان کرد: این مصوبه باعث شد مکاتباتی برای اختصاص ردیف درآمدی جداگانه جهت املاکی که در شعاع ۳۰۰ متری ایستگاه‌های مترو قرار دارند، انجام شود. در صورت موافقت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درآمد حاصل از این زمین‌ها به صورت مستقیم به حساب شرکت مترو نزد خزانه واریز می‌شود.

مدیر فنی و مهندسی شرکت متروی تهران با اشاره به اینکه املاکی که در شعاع ۳۰۰ متری ایستگاه‌های مترو قرار دارند نیاز به ضوابط جداگانه شهرسازی نیز دارند، تاکید کرد: در نتیجه باید ضوابط خاصی برای این نقاط پیشنهاد، تدوین و پس از تهیه، سیر مراحل قانونی در کمیسیون ماده ۵ طی شود.

شیری در پایان تاکید کرد: بدون شک تحقق موارد مذکور یکی از راه‌های بهینه جهت ایجاد درآمد پایدار برای توسعه خطوط مترو در سال‌های آتی است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.