سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرانی که در پیشگاه هنر سرتعظیم فرود آوردند/تجلیل خاص از هنرمندی خاص

مراسم افتتاح آموزشگاه آزاد هنر،به عنوان یک کارگاه عملی، فرهنگی با تدریس شخص مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی و فرماندار خوشاب در خاطره‌ها نقش بست و ماندگار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در سفر جعفر مروارید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به اتفاق کاظمی نسب معاونت قرآن و عترت در مراسم افتتاح آموزشگاه آزاد هنر و موسسه فرهنگی هنری، قرآنی شمیم رحمت خوشاب از ۳۰ فعال حوزه فرهنگ و رسانه در خوشاب تجلیل شد.

در میان این هنرمندان، هنرمندی خاص با ویژه گی‌های جسمی خاص و ذوق هنری خاص هم حضور داشت، که بعداز سخنرانی مدیر کل و فرماندار که در بین سخنانشان از کلید واژه کار انقلابی و جهادی به عنوان تنها راهکار برون رفت از این اوضاع اقتصادی کشور حرف به میان آمد، نوبت به تجلیل از هنرمندان رسید.

اهداء کنندگان در روبروی حضار و جایگاه ایستادند و مجری نام و رشته فعالیت هنرمندان و فعالان فرهنگی را می‌خواند و هرکدام با صلواتی لوح یادبودشان را از دست مدیرکل و دیگر مسئولان می‌گرفتند و بعداز گرفتن عکس یادگاری بدرقه می‌شدند و در جایگاه خودشان می‌نشستند.

تا اینکه اسم  رباط جزی مدرس و هنرمند معلول حوزه طراحی و نقاشی که مجوز آموزشگاه خود را هم به تازگی اخذ کرده بود و با ویلچر به همراه خواهر و دوستش در مراسم شرکت کرده بود، خوانده شد.

وقتی که اسمش را خواندند مجری به دلیل شناختش به مسئولین اشاره کرد که خواهرش به نیابت بیاید و تقدیر نامه ایشان را بگیرد که مدیرکل با صدای بلندتری گفت مگر خودشان حضور ندارند؟ حاضرین گفتند چرا ولی...
 
مجری آهسته گفت بخواهد بیاید به زحمت می افتد و باید با ویلچر و به کمک همراهانش بالای جایگاه بیاید که مدیرکل و فرماندار هردو همزمان گفتند  ما می رویم به نزد ایشان و از زحمات این فرهیخته و هنرمند تجلیل به عمل می آوریم، و بلافاصله راه افتادند به سمت  رباط جزی که تقریبا در وسط جمعیت نشسته بود، همه به احترام این هنرمند و کار شایسته مدیرکل و فرماندار بلند شدن و صلوات بلندی از صمیم قلب فرستادند که با دیگر صلواتهای امروز فرق داشت، تا اینکه مدیرکل و فرماندار لوح را به ایشان که در جای خودش آرام نشسته بود تقدیم کردند و برایش آرزوی سلامتی و موفقیت کردند، صدا و فلاش عکاسان تمام محیط را پرنور و پر هیاهو کرده بود، و مو بر بدنمان راست شده بود از این اتفاق نادر و شایسته، همه با خودشان زمزمه می کردند احسنت، آفرین، چه حرکت خوب و به جایی.
 
و بدون هیچ حرکت اضافه‌ای مسئواین به جایگاه برگشتند کاملا از رفتارشان مشخص بود که بدون ریا این عمل رو انجام دادند و وظیفه خودشون می‌دانستند و مراسم تجلیل را ادامه دادند تا انتها، و چقدر خوشحال بودیم از وجود مدیران لایقی در بدنه نظام، چون مروارید و خدمت گزار آن هم در این جو جامعه و کشور که واقعا نیاز با این گونه مدیران احساس می‌شود و این روز به عنوان یک کارگاه عملی فرهنگ با تدریس شخص مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی و فرماندار خوشاب در خاطره‌ها نقش بست و ماند.

انتهای پیام//ع. ظ
برچسب ها: معلولان ، هنرمندان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علی
۱۴:۴۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
احسنت به این دو مدیر خدا خیرشون بده

تا توانی دلی بدست ار که دل شکستن هنر نمی باشد