سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کانادا: نیرو‌های خود را به عراق باز می‌گردانیم

بنا به گفته فرمانده نیرو‌های ویژه کانادا، این کشور نیرو‌های خود را به طور کامل به شمال عراق باز می‌گرداند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی بی سی، بنا به اعلام یک شبکه خبری آمریکایی، کانادا قصد دارد نیرو‌های ویژه خود را به طور کامل به شمال عراق بازگرداند.

ژنرال پیتر دیو، فرمانده نیرو‌های ویژه کانادا به سی بی سی نیوز اعلام کرد نیرو‌های او قصد بازگشت به عراق و کمک به مبارزه با داعش (!) را دارند. این فرمانده کانادایی گفت که آن‌ها کاملا از شرایط سیاسی در عراق آگاهند. ژنرال دیو هدف از حضور نیرو‌های نظامی کانادا در عراق را شکست داعش عنوان کرد.

این فرمانده کانادایی در ادامه افزود: برای نیرو‌های ائتلاف احترام به خواسته‌های دولت عراق بسیار اهمیت دارد؛ بنابراین بازگشت نیرو‌های نظامی و ازسرگیری عملیات (ضد داعش) بسیار آگاهانه صورت می‌گیرد تا اطمینان حاصل کنیم که (اقدامات ما) کاملا مطابق با پیش بینی‌های دولت عراق است.

اوایل این ماه هارگیت ساجان، وزیر دفاع کانادا اعلام کرد اگر پارلمان عراق به طور رسمی خواهان خروج نیرو‌های خارجی از این کشور شود، اتاوا نیرو‌های خود را از آنجا خارج می‌کند.

در پی شهادت سردار سلیمانی و همراهانش عملیات مشترک میان نیرو‌های ائتلاف آمریکایی و نظامیان عراق به حالت تعلیق درآمد.
از اوایل ژانویه و به دنبال افزایش تنش‌ها در عراق در پی اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران در فرودگاه بغداد، بسیاری از کشور‌های غربی نیرو‌های نظامی خود را از خاک عراق خارج کردند.

پارلمان عراق اخیرا با تصویب قطعنامه‌ای خواستار خروج نیرو‌های نظامی خارجی، از جمله ۵ هزار نیروی نظامی آمریکا از خاک این کشور شد.

مقامات آمریکایی در اظهارنظر‌های متناقضی عقب نشینی کامل از عراق را تکذیب کردند. رابرت او برایان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به این موضوع اعلام کرد آمریکا براساس شروط خود نیرو‌هایش را از عراق بیرون می‌کشد. به تازگی پارلمان عراق اعلام کرد محمد توفیق علاوی، نخست‌وزیر جدید این کشور ملزم به اجرای قانون اخراج نیرو‌های بیگانه از عراق است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
تابوت های شان را هم بفرست
ناشناس
۲۳:۴۱ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
نیروی های خارجی بدون مجوز کشور عراق به هیچوجه حق ندارند در عراق بمانند.
عمار
۲۳:۲۴ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
بسم رب الشهداء و الصدیقین : بنام خداوند جان و خرد :
مبارزه با داعش یا تقویت کردن و کمک رسانی داعش !!! .
انتقام و پاسخ به ترور شهیدان سردار حاج قاسم سلیمانی و همراهان و یاران سردار دلهای سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص و تمامی آزاد اندیشان تشنه عدالت و انسانیت این نبود عین الاسد این فقط و فقط یک سیلی کوچک بود نه انتقام و نه پاسخ بود این سیلی فقط برای این بوده که تمامی هیمنه و غرور پوشالی آمریکاییهای تروریست غاصب یرای چندمین بار در منطقه شکسته شود و هشداری بود که کلا از منطقه سر تا سر جهان اسلام کاسه کوزشون رو جمع کنند و فرار کنند قبل از آنی که نابود شوند و جنازه هاشون هم به کشورشون نرسد . والسلام و صلوات التماس دعا .