سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقلال با تاکتیک، پرسپولیس با تجربه/ شهرآوردی پُر از دستاورد

شهرآورد بزرگ پایتخت روز پنجشنبه بین تیم‌های پرسپولیس و استقلال برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در چارچوب رقابت‌های هفته نوزدهم لیگ برترفوتبال، تیم‌های پرسپولیس و استقلال روز پنجشنبه در ورزشگاه آزادی به قضاوت بیژن حیدری به مصاف هم می‌روند.

پرسپولیس با کسب ۴۰ امتیاز از ۱۸ بازی قبلی خود در صدر جدول لیگ برتر قرار گرفته و به لطف فاصله ۵ امتیازی نسبت به نزدیک‌ترین تعقیب کننده اش، یعنی سپاهان، با آرامش بیشتری پا به دربی بزرگ پایتخت می‌گذارد. سرخ پوشان پایتخت بعد از باخت در بازی هفته یازدهم لیگ برتر مقابل نفت مسجد سلیمان، هر ۷ بازی بعدی خودشان را با برد پشت سر گذاشتند و در این ۷ بازی هم تنها یک گل مقابل گل گهر سیرجان دریافت کردند. شاگردان گل محمدی در صورت برتری در این بازی، گام بلندی را برای فتح چهارمین قهرمانی متوالی در لیگ برمی دارند.


بيشتر بخوانيد: رهبری فر: همه لذت فوتبال به دربی است/ بازی باید جنجالی باشد تا هواداران لذت ببرند


یحیی گل‌محمدی سرمربی این روز‌های پرسپولیس، دومین دربی خود را به عنوان سرمربی روی نیمکت آغاز می‌کند. پیش از این، گل‌محمدی در لیگ سیزدهم هم به عنوان سرمربی پرسپولیس دربی را تجربه کرد که حاصل آن بازی یک تساوی بدون گل بود.

سرخپوشان این روز‌ها درگیر حواشی عجیبی شدند و مشکلات مالی بازیکنان، باعث شد تا خیال هواداران این تیم تا حدودی راحت نباشد. باید دید مشکلات مالی پرسپولیسی‌ها در نتیجه دربی پیش رو تاثیرگذار خواهد بود یا خیر.

در اردوگاه سرخپوشان، شجاع خلیل زاده به دلیل دریافت کارت زرد چهارم در بازی مقابل صنعت نفت آبادان، بازی بزرگ این هفته لیگ برتر را از دست داد و وضعیت سیامک نعمتی و آنتونی استوکس هم برای این دیدار مشخص نیست. 


   بيشتر بخوانيد: علی پروین: پرسپولیس دربی را می‌برد/ نبود دیاباته تاثیر چندانی روی روند بازی ندارد


در آن سوی میدان، بعد از رفتن آندره آ استراماچونی از استقلال، فرهاد مجیدی هدایت آبی پوشان را برعهده گرفت و در ۲ بازی دشوار مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا، با دست پر به ایران بازگشت و تیمش را راهی دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا کرد. مجیدی  برای اولین بار به عنوان سرمربی مقابل حريف قرار می‌گیرد.

استقلال در ۵ بازی اخیر خود در لیگ برتر، ۵ امتیاز از دست داد و همین موضوع باعث شد تا صدر جدول لیگ را به حریف سنتی‌اش تقدیم کند. استقلال بهترین خط حمله لیگ نوزدهم را با ۳۵ گل در اختیار دارد و دوئل بهترین خط حمله لیگ نوزدهم با بهترین خط دفاعی لیگ، می‌تواند یکی از جذاب‌ترین دربی‌های چند سال اخیر باشد.

استقلالِ مجیدی با کسب ۳۲ امتیاز از بازی‌های اخیر و با احتساب یک بازی کمتر نسبت به رقبا، در جایگاه چهارم جدول قرار دارد و در صورت برتری در این بازی تنور صدر جدول را داغ‌تر خواهد کرد.


بيشتر بخوانيد: نیکبخت: رنگ خونم آبی است/ امیدوارم استقلال برنده دربی باشد


اوضاع غایبان استقلال در این بازی نسبت به رقیب سنتی شان، وخیم‌تر است. در ترکیب استقلال برای بازی با پرسپولیس شیخ دیاباته، مهاجم ۸ گله آبی پوشان طبق اعلام کادر پزشکی باشگاه، غایب است. مجیدی برای این بازی علاوه بر دیاباته، فرشید اسماعیلی، سیاوش یزدانی، عارف  غلامی و محمد بلبلی را هم در اختیار ندارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۰۵ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
وزیر ورزش دشمن شماره ۱ استقلال نمیزاره استقلال برنده بشه
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
آخی بمیرم.استقلال خالیه.دفاع ودروازبان وهافبک ومهاجم نداره خخخ.
ناشناس
۱۶:۰۸ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
استقلال خالی و پرسپولیس پر پر پر پر پر پر