سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسروی: داور دربی باید مدیر باشد/ حیدری بهترین گزینه برای شهرآورد است

کارشناس داوری فوتبال کشورمان گفت: داور دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس باید به خوبی بازی را مدیریت کند.

علی خسروی کارشناس داوری فوتبال کشورمان در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره داوری در شهرآورد اظهار داشت: شهرآورد تهران ویترین فوتبال آسیا است. این بازی حساسیت‌های خاص خود را دارد و داوری در این مسابقه با بازی‌های دیگر متفاوت است.

شهرآورد به مدیر نیاز دارد

او در ادامه افزود: دربی به جای داور بیشتر به یک مدیر نیاز دارد. به داور این بازی ورزشگاه ۱۰۰ هزار نفری را تحویل می‌دهند. او باید بتواند با مدیریت صحیح جو بازی را کنترل کند. گاهی دادن یا ندادن یک اخطار جو را متشنج می‌کند و کار برای داور بازی سخت می‌شود.

توصیه‌های خسروی برای داور شهرآورد

خسروی گفت: داور شهرآورد با اجرای درست قانون، مدیریت بازی و استفاده از تجربیات خود می‌تواند داوری موفق باشد و سلاح اصلی او برای این کار نزدیک بودن به تمام صحنه‌ها است.

حیدری بهترین گزینه برای شهرآورد است

کارشناس داوری کشورمان درباره بیژن حیدری داور شهرآورد بیان کرد: بیژن حیدری شخصیت معقول و محبوبی دارد و با توجه به این که جراح ارتوپد است در جامعه داوری اعتبار خاصی دارد. این داور با گام‌های بلند خود به تمامی صحنه‌ها نزدیک بوده و تسلط خوبی بر بازی دارد.

خسروی درباره خاطراتش از داوری‌های شهرآورد پایتخت گفت: من ۵ بار به عنوان داور چهارم و یک بار به عنوان کمک داور در شهرآورد داوری کرده‌ام. یکی از سخت‌ترین قضاوت‌های من دربی سال ۷۹ بود که به عنوان داور چهارم بودم. در این بازی جو عجیبی حاکم بود. برخورد پایان رفأت با پرویز برومند در اواسط بازی و گل دقایق پایانی مهدی هاشمی نسب که به تازگی از تیم پرسپولیس به استقلال پیوسته بود جو بازی را ملتهب کرد و باعث درگیری بازیکنان ۲ تیم در پایان بازی شد.

او در پایان گفت: وظیفه ما حمایت از داوران شایسته کشورمان مثل بیژن حیدری، پیام حیدری، سید مهدی سید علی، محمد رضا اکبریان و اشکان خورشیدی است. امیدوارم ۱۳ سال دوران سیاه واگذاری شهرآورد به داوران خارجی دیگر تکرار نشود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.