سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشنال اینترست گزارش داد؛

مرگبارترین تسلیحات جنگی اتحاد جماهیر شوروی+ تصاویر

یک نشریه آمریکایی در گزارشی فهرستی از خطرناک‌ترین سلاح‌های ساخته شده در تاریخ اتحاد جماهیر شوروی را ارائه کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشنال اینترست، یک نشریه آمریکایی در گزارشی به ۵ مورد از مهلک‌ترین و خطرناکترین تسلیحات نظامی ساخته شده در تاریخ اتحاد جماهیر شوروی پرداخت.

در ابتدای گزارش نشنال اینترست آمده است: اتحاد جماهیر شوروی یکی از قدرتمندترین مجموعه کشورهایی است که تاکنون وجود داشته است. شوروی یکی از قدرتمندترین ارتش‌های دنیا را در اختیار داشت. شمار زیادی از پیشرفته‌ترین سلاح‌های دنیا متعلق به شوروی بود که برخی از آن‌ها هنوز در ارتش روسیه بکار می‌رود.

کلاشینکف (آ کا-۴۷)

این اسلحه تهاجمی مدل ۱۹۴۷ یک سلاح ساده پیاده نظام است که به نوشته نشنال اینترست قطعا در مقایسه با سلاح‌های هسته‌ای بسیار بیشتر در مبارزات میدانی بکار رفته است. این سلاح به دلیل سبک بودن و استفاده آسان به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته است. از جمله ویژگی‌های این اسلحه می‌توان به طراحی قابل اعتماد و قابلیت شلیک مهمات ۷.۶۲ میلی متری اشاره کرد.

زیردریایی کلاس تیفون

این زیردریایی روسی دارای قابلیت پرتاب موشک بالستیک هسته‌ای آر ۳۹ است و بزرگترین زیردریایی است که تاکنون ساخته شده است. این زیردریایی با وزن ۲۴ هزار تن، سه برابر زیردریایی آمریکایی کلاس لس آنجلس و ده هزار تن سنگین‌تر از زیردریایی مشابه کلاس اوهایو است.

تانک تی ۵۵/۵۴

نشنال اینترست در ادامه گزارش خود به نوعی تانک ساخت شوروی اشاره کرد که در واقع قابلیت شلیک بالا را با قدرت محافظتی در برابر حملات اتمی-میکروبی-شیمیایی ترکیب کرده و به یکی از مهمترین تانک‌های جنگی شوروی تبدیل شد.

بمب افکن توپولف تو-۱۶۰

این بمب افکن استراتژیک مافوق صوت، معروف به قوی سفید، دارای خاصیت پنهانکاری بوده و از ظرفیت حمل مهمات بالایی برخوردار است. به نوشته نشنال اینترست، این بمب افکن پیشرفته قادر به انجام عملیات در شب و در شرایط آب و هوایی مختلف است. این بمب افکن ۲۲ تن قابلیت حمل مهمات دارد. ارتش روسیه ۱۶ فروند از بمب افکن توپولف تو-۱۶۰ را در اختیار دارد.

توپ جنگی هویتزر ام ۱۹۳۸

این سلاح ساخت روسیه از سال ۱۹۳۸ در خط تولید قرار گرفت. این توپ جنگی در جنگ جهانی دوم بکار گرفته شد. از جمله قابلیت‌های چشمگیر توپ جنگی هویتزر ام ۱۹۳۸ شلیک به اهداف در فاصله ۱۱ کیلومتری است.

اتحاد جماهیر شوروی در طول جنگ جهانی دوم به شدت از این توپخانه استفاده می‌کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
محمد
۰۹:۳۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
سلام صبح بخیر صحیح است.
علی
۲۰:۳۸ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
این روسیه وامریکا توتا ابرقدرت اخرش بااین قدرت نمای هسته ای کل دنیا رانابود میکنند خدا هردوی انها رانابود کند امین بخصوص الان باامریکا دررقابت هستنند
شهر فرنگ
۱۲:۳۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
احتمالا بزرگ بودن بیش از حد زیر دریایی شوروی به خاطر ضعیف بودن تکنولوژی های الکترونیکی آنها در آن زمان بود که نیاز به فضای زیادی داشت همچنین تکنولوژی های ساخت موتور های اتمی برای زیردریایی