سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل هواشناسی اردبیل:

تند باد شدید با سرعت ۹۷ کیلومتر بر ساعت شهرستان نیر را در نوردید/تداوم وزش باد شدید تا پایان هفته جاری

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: تند باد شدید با سرعت ۹۷ کیلومتر بر ساعت شهرستان نیر را در نوردید.

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،گفت: از دیشب در مناطق مرکزی و شهرستان گرمی وزش باد تند تا شدید آغاز شده که صبح امروز بیشترین سرعت وزش باد با ۹۷ کیلومتر بر ساعت در شهرستان نیر به ثبت رسید.

او بیان کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، همچنان تا آخر هفته جاری آسمان استان اردبیل غالباً صاف خواهد بود و تنها از عصر امروز تا صبح فردا (چهارشنبه ۱۶ بهمن) به دلیل عبور امواج کم دامنه از تراز میانی جو و سامانه ناپایدار از منطقه در برخی از مناطق مرکزی و جنوبی استان افزایش ابر و بارش پراکنده (گاهی بصورت رگبار) نیز احتمال می‌رود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: با توجه به استقرار کم فشار سطح زمین بر روی دریای خزر و حاکمیت جریان‌های جنوبی، وزش باد تند تا شدید، پدیده غالب در سطح استان (به ویژه در مناطق مرکزی و شهرستان گرمی) پیش بینی می‌شود که باعث افزایش نسبی دما در طول روز‌ها نیز خواهد شد.

محمدی افزود: با تاکید بر اینکه سرعت وزش باد در اغلب ساعات روز‌های سه شنبه (۱۵ بهمن)، پنج شنبه (۱۷ بهمن) و جمعه (۱۸ بهمن) شدید انتظار می‌رود.

او بیان کرد: ضروری است طی این مدت تمهیدات لازم در خصوص کاهش خسارات ناشی از وزش تند باد در سطح شهر و کولاک برف در محور‌های مواصلاتی استان در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.