سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی ،

استان کرمانشاه نگین کشاورزی منطقه غرب است

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: استان کرمانشاه در بخش کشاورزی نگین منطقه غرب است و باید تلاش کنیم تخصیص های آب این استان افزایش یابد ،چون قدرت توسعه استان بالاست.

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی  در آئین رونمایی از محصولات گواهی شده زنان روستایی استان کرمانشاه گفت ؛ در این ایام باید این نکته را عرض کنم که پیش از انقلاب سطح اراضی تحت فشار ۳۴ هزار هکتار بوده است و این در حالی است که سطح زیر کشت اراضی تحت فشار درحال حاضر ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار است.

او آنگاه به رویکرد بی نظیر دولت تدبیر و امید در بحث بهره وری آب و توسعه سیستم های آبیاری تحت فشار اشاره کرد و گفت ؛ بی انصافی است اگر حمایت های دولت برای اجرای سیستم های آبیاری مدرن را نادیده بگیریم .

اکبری در ادامه به پتانسیل های منحصر به فرد استان کرمانشاه در عرصه کشاورزی و تجهیز اراضی به سیستم های آبیاری تحت فشار اشاره کرد و افزود ؛ استان کرمانشاه در بخش کشاورزی نگین منطقه غرب است و می بایست تلاش کنیم تخصیص های آب این استان افزایش یابد ،چون قدرت توسعه استان بالاست.

او سپس با اشاره به وضعیت اراضی آبی مجهز به سیستم های تحت فشار استان گفت ؛ ۸۰ هزار هکتار از اراضی استان به سیستم های آبیاری تحت فشار مجهز است و اعتبارات بخش آب و خاک استان کرمانشاه محدودیت نخواهد داشت.

 معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی از سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد دلاری در بخش آب از سال ۹۲ تا کنون خبر داد ,  و گفت: از سال ۹۲ تاکنون ۱۲ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی در بخش آب سرمایه گذاری شده است.

اکبری با بیان اینکه طی امسال ۱۰۰ درصد جذب منابع داشتیم، بیان داشت: از سال ۹۲ تاکنون راندمان آبیاری از ۳۹ درصد به ۴۵ درصد رسیده که بر این اساس بیش از ۱۳ میلیارد متر مکعب آب در کشور صرفه جویی شده است.

او همچنین گفت: پس از انقلاب میزان بهره‌وری آب از ۹۲۰ گرم بر متر مکعب به ۱۴۵۰ گرم رسیده که با این وجود سالانه بیش از ۷ تا ۸ درصد بهره وری کشور اضافه شده است.

کرمانشاه در پروژه سامانه گرمسیری از استان‌های سرآمد است

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه استان کرمانشاه در پروژه سامانه گرمسیری از استان‌های سرآمد است، گفت: پیشرفت این استان در بخش آب و خاک پس از آذربایجان غربی با ۶۳ هزار هکتار در رتبه دوم قرار دارد که ۱۱ هزار هکتار آن تأمین آب شده است و ۵۲ هزار هکتار ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این مسئول ادامه داد: از این ۵۲ هزار هکتار حدود ۵۰ هکتار آن آماده بهره‌برداری است اما به علت کمبود اعتبار وزارت نیرو نتوانسته آن را به سرانجام برساند و در حال حاضر حدود ۱۵ هزار هکتار زیر بار است.

او  بیان داشت: در استان کرمانشاه ۸۰ هزار هکتار از اراضی به آبیاری تحت فشار مجهز شده و میزان اجرای سیستم‌های نوین در استان ۳۶ درصد اراضی آبی است که این میزان در کشور ۲۴ درصد است یعنی استان کرمانشاه ۱۲ درصد از متوسط کشور بالاتر است.

اکبری استان کرمانشاه را استانی با پتانسیل فوق‌العاده بالا معرفی کرد و بیان داشت: در این استان متوسط بارندگی ۴۵۰ میلیمتر است یعنی هر گونه پتانسیلی در این استان مستتر است و اقدامات مؤثری می‌شود در آن انجام داد.

او بیان کرد: لازم است برای طرح گرمسیری استان کرمانشاه بیشتر تلاش کنیم و یک طرح توسعه برای این استان تهیه کنیم که تمام ابعاد آن را مشخص و وارد مطالعه فرابخشی شویم.

 هدایت حاتمی  معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه در ابتدا با اشاره به خروجی فعالیت دستگاههای اجرایی گفت: تکریم ایام دهه فجر در واقع جشن موفقیت های حاصل شده است و تمامی دستگاههای اجرایی می بایست از این بستر برای بیان توفیقات بدست آمده و تلاش برای توفیقات آتی استفاده نمایند.

او با اشاره به رتبه های برتر و غیر برتر استان و قرار دادن توفیقات و عدم توفیقات استان در اجرای برنامه ها گفت ؛ در یکسال گذشته برای غلبه بر مشکلات بیشترین تسهیلات ارزان قیمت را به هم استانی هایمان ارائه کرده ایم، اما واقعیت این است که می بایست بیشتر تلاش نمائیم و گام های برداشته شده کافی نیست.

او آنگاه به جایگاه کشاورزی استان کرمانشاه و نقش آن در توسعه استان اشاره کرد و گفت؛ بخش کشاورزی استان کرمانشاه بخش چابک و مطالبه گری است و پروژه های خوب استان در دهه فجر پروژه های کشاورزی است.

او ادامه داد ؛ بخش کشاورزی استان کرمانشاه نسبت به سایر بخش ها این ویژگی را دارد که ما را زودتر به مقصد برساند.

انتهای  پیام/ز


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.