سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر راه مطرح کرد؛

ارتقای جامعه دانش محور ایرانی با کمک شرکت‌های دانش بنیان

اسلامی گفت: ما باید متفکرانه و خلاق، جامعه دانش محور ایرانی را به سمت دانش بنیان و هوشمند سازی ارتقا بخشیم.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کنفرانس علمی هوافضای ایران در دانشگاه امیرکبیر با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و جمعی دیگر از مسئولان برگزار شد.

در این مراسم محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: ما در دوره های پیروزی انقلاب تجارب و دستاوردهای زیادی را کسب کردیم که در این گذر زمان اولین فارغ التحصیلان رشته هوافضا در سال ۱۳۷۱ انجام شد و متاسفانه زمینه جذب کار برای این دانشجویان وجود نداشت و  یا خیلی کم بود.

اسلامی افزود: برای ارتقای حداکثری استراتژی امنیت ملی باید توجه ویژه ای به بحث هوا فضا داشته باشیم.

او ادامه داد: اگر در سال های اخیر ایرانیان را از حضور در مشاغل و رشته های برتر و با ارزش منع می کنند ما باید بتوانیم با تلاش در این مشاغل برتر حضور پیدا کنیم.

اسلامی گفت: ما باید متفکرانه و خلاق، جامعه دانش محور  ایرانی را به سمت دانش بنیان و هوشمند سازی ارتقا بخشیم.

 توسعه فناوری در بخش هوا فضا، نیازمند ساختار است

در ادامه صدر، رئیس انجمن هوا فضای ایران درباره برگزاری کنفرانس ملی انجمن هوا فضای ایران گفت: این کنفرانس برای اولین بار به همت دانشکده مهندسی هوا فضای دانشگاه امیر کبیر در سال ۱۳۷۳ برگزار شد.

رئیس انجمن هوا فضای ایران تصریح کرد: تداوم برگزاری سالانه کنفرانس هوا فضای ایران مدیون هیئت مدیره‌هایی است که در دوره‌های مختلف تلاش خود را قطع نکرده و علی رغم پستی‌ها و بلندی‌هایی که در مسیر همایش انجام می‌شود، توانسته اند بزرگ‌ترین همایش علمی فضایی کشور را اجرا کنند.

صدر ادامه داد: امروز شاهد برگزاری هجدهمین کنفرانس هوا فضای ایران در دانشگاه امیرکبیر هستیم که پتانسیل علمی بالای مراکز آموزشی کشور در کنار صنعت، مخصوصا در بخش هوا فضا نتایج ارزشمندی را برایمان به ارمغان آورده است.

رئیس انجمن هوا فضای ایران ادامه داد: بخش اندکی از این پتانسیل مورد استفاده قرار گرفته و به اندازه کافی به این بخش توجه نشده است اختصاص اعتقادات به یک سازمان یا یک ماموریت باعث شده تا ما نتوانیم توانمندی‌های لازم را در این زمینه ایجاد کنیم.

صدر تصریح کرد: توسعه فناوری در بخش هوا فضا نیازمند ساختاری است که بتواند با قدرت برنامه‌های دراز مدت را کنترل و پشتیبانی کند و این مسئله امروزه وجود ندارد.

او در پایان گفت: اگر تا قبل از سال ۱۴۰۴ یک بار دیگر شاهد تشکیل شورای عالی در کشور باشیم به خود یادآور خواهیم شد که تا چه میزان از اهداف تامین شده فاصله گرفته ایم. در واقع این فاصله تنها به دلیل تحریم‌ها و کمبود مالی نیست بلکه تنها به علت دادن اولویت به اقشار خاص است.

گسترش دانشگاه امیرکبیر در زمینه مهندسی هوا فضا 

 احمد معتمدی، رئیس دانشگاه امیرکبیر در این کنفرانس درباره تشکیل کنفرانس علمی هوا فضای کشور گفت: دانشگاه امیرکبیر با وجود ۱۴ هزار دانشجو، ۱۸ دانشکده و ۴ پردیس وسعت زیادی در تمام زمینه های مهندسی مخصوصا هوا فضا پیدا کرده است.

او افزود: در سال های اخیر دانشکده ها  را به صورت تخصصی ایجاد کرده ایم.

معتمدی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با قرار دادن دانشکده هوا فضا در کنار دانشکده مکانیک و مهندسی، فعالیت بهتر و قوی تری در این زمینه انجام دهیم.

رئیس دانشگاه امیرکبیر درباره فعالیت در حوزه هوافضا گفت: در زمینه هوا فضا حدود ۱۱ سال فعالیت کردیم و مهم ترین دستاورد این فعالیت استفاده از اولین تجربه و عملکرد نیروهای تربیت شده خودمان بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.