سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در جلسه شورای شهر تهران انجام شد؛

شهرداری تهران برای جانمایی دقیق تأسیسات زیرسطحی پایتخت تذکر گرفت

شورای شهر تهران به منظور ارائه نقشه و جانمایی تأسیسات زیرسطحی شورای شهر تهران به شهرداری تهران تذکر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، افشین حبیب‌زاده عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور یکصد و نود و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز سه شنبه دوازدهم بهمن ماه برگزار شد با اشاره به این نکته که شناسایی و نگهداشت عوارض زیرسطحی از الزامات مدیریت شهری است گفت: نزدیک به 17 گونه عوارض زیرسطحی متنوع در شهر تهران شناسایی شده که بسیاری از آن‌ها نقشه و جانمایی مناسبی ندارد.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تأکید کرد: شناسایی و مکان‌یابی تأسیسات زیرسطحی در ایمنی منابع شهری امری ضروری است.

حبیب‌زاده ادامه داد: ما در معابر پایتخت شاهد فرونشست‌های متعدد هستیم و این فرونشست‌ها در مناطق قدیمی که بستر مستعد دارند بیشتر است.

او تصریح کرد: فروریزش‌ها موجب آسیب جدی به زیرساخت‌های شهری می‌شود و مهمتر از همه آرامش روانی شهروندان را سلب می‌کند که برای جلوگیری از این خسارت در همه کشورها نسبت به شناسایی حفره‌های زیرسطحی اقدام می‌شود و سپس ایمن‌سازی آن‌ها آغاز می‌شود.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: شناسایی و نگهداشت فضاهای زیرسطحی پیچیدگی‌های زیادی دارد و برای رفع مشکل‌های آن باید استمرار خط اداری و مطالعاتی داشت و اگر برای این اقدام نیاز به برون سپاری وجود دارد برای این برون سپاری دانش و توانایی علمی و فنی تعریف شود و برای این واگذاری نظارت و ارزیابی و آزمون از سوی مدیریت شهری انجام شود.

حبیب‌زاده تصریح کرد: استفاده از خدمات خارجی در این پروسه به  صلاح نیست و باید بدانیم که برای حل این مشکل نیاز به آگاهی از توانایی‌ها و محدودیت‌ها داریم.

او ادامه داد: برای حل این مشکل نیاز است اهتمام ویژه‌ای در احیای گروه مطالعات زیرسطحی در ساختار سازمان مشاور فنی و مهندسی انجام شود.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: از مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهری خواسته می‌شود که طرح شیوه‌نامه جامع شناسایی معارضین زیرسطحی در طرح عمران شهری را تکمیل کند و اگر لازم است با اجرای پروژه‌های تکمیلی نسبت به تدوین شیوه‌نامه جامع پایش ایمنی منابع شهری انجام شود.

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.