سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهلت نام نویسی در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان اعلام شد

نام نویسی در آزمون ورودی مدارس استعداد‌های درخشان از ۲۶ بهمن ماه آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش این استان گفت: این نام نویسی از ۲۶ بهمن ماه جاری آغاز و به مدت هشت روز تا سوم اسفندماه ادامه دارد.
 
هادی زارع پور افزود: پذیرش دانش آموزان شرکت کننده در این آزمون برای ورود به پایه هفتم دوره متوسطه اول و پایه دهم دوره متوسطه دوم مدارس استعداد‌های درخشان کهگیلویه و بویراحمد تنها بر اساس نمره آزمون ورودی خواهد بود.
 
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: نام نویسی و شرکت دانش آموزان پایه هفتم استان در این آزمون با مراجعه به سامانه hoosh.medu.ir و بایه دهم نیز با مراجعه به سامانه azmoon.medu.ir و دریافت رمز همگام از آموزشگاه محل تحصیل امکان پذیر است.
 
زارع پور بیان کرد: مبلغ نام نویسی و شرکت در این آزمون ۲۵۰ هزار ریال بوده که باید از طریق درگاه اینترنتی پرداخت شود.
 
او افزود: دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد پس از طی مراحل نام نویسی در این آزمون شماره پیگیری را دریافت و نزد خود نگه دارند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارت ورود به جلسه این آزمون پنج روز قبل از برگزاری آن از طریق سامانه نام نویسی در اختیار دانش آموزان استان قرار می‌گیرد.
 
زارع پور گفت: آزمون دانش آموزان پایه هفتم ساعت ۹ صبح چهارم اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ و آزمون دانش آموزان پایه دهم نیز ساعت ۱۴ عصر همان روز همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.
 
او افزود: مواد آزمون دانش آموزان پایه هفتم شامل هوش، استعداد و خلاقیت است و نمره منفی نیز دارد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دو دفترچه آزمون پایه دهم شامل استعداد تحلیلی ۵۰ پرسش با ۵۰ دقیقه زمان که ۵۰ درصد نمره آزمون بوده و استعداد تحصیلی ۵۰ پرسش با ۷۰ دقیقه زمان که ۵۰ درصد مابقی نمره آزمون است و حاوی دروس ریاضی، علوم، فارسی، اجتماعی، هدیه آسمانی و قرآن خواهد بود و هر درس نیز ۱۰ پرسش دارد.
 
زارع پور عنوان کرد: حوزه امتحانی دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد در این آزمون بر اساس منطقه آموزشی محل تحصیل آنان در سال تحصیلی ۱۳۹۹ - ۱۳۹۸ است.
 
افزون بر ۱۶۱ هزار دانش آموز پسر و دختر مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می‌کنند.
 
 
 
انتهای پیام/ط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.