سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ویژگی‌های نماینده مجلس تراز انقلاب

دبیر حزب موتلفه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اگر فرد اهل تبانی و سوء استفاده باشد در تراز مجلس شورای اسلامی نیست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مراد کاظمی دبیر حزب موتلفه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نماینده مجلس شورای اسلامی باید در وهله نخست متعهد، صادق و پاکدست باشد افزود: اگر فرد اهل تبانی و سوء‌استفاده باشد در تراز مجلس شورای اسلامی نیست.

او با اشاره به اینکه تعدادی از نمایندگان بعد از اتمام دوره نمایندگی دیگر به استان برنمی گردند و پس از تبانی وارد وزارت خانه‌ای می‌شوند که سنخیتی با تخصص آن‌ها ندارد گفت: مشخص است که این فرد به مردمی که به او رأی داده اند هیچ تعهدی ندارد.

کاظمی با اشاره به اینکه اگر فردی روحیه انقلابی داشته باشد بعد از چهار سال خدمت به استان خویش بازمی گردد اضافه کرد: تعهد، تقوا، ایمان، التزام عملی به اسلام و پاکدست بودن ویژگی نخست یک نماینده مجلس است.

او داشتن تخصص را از دیگر ویژگی‌های نماینده مجلس دانست که باید دوره‌های مدیریتی را در سطح بالا آموزش ببیند و افزود: صرف دانشگاه رفتن کافی نیست باید تجربه کاری داشته و برای مردم شناخته شده باشد این گونه افراد نیاز به تبلیغات ندارند.

کاظمی، جهادی، فعال و کاری بودن را از دیگر ویژگی‌های نماینده مجلس شورای اسلامی برشمرد.

او با بیان اینکه شفاف سازی یکی از مهمترین اقداماتی است که باید یک نماینده مجلس انجام دهد گفت: میزان دارایی یک نماینده باید قبل و بعد از نمایندگی به صراحت اعلام شود.

کاظمی با بیان اینکه هزینه تبلیغات یک کاندیدای نمایندگی مجلس باید مشخص باشد و معلوم شود از کجا آمده و خرج چه می‌شود افزود: در مجلس هم باید آرای نمایندگان شفاف سازی شود و مشخص باشد نماینده به چه لوایح و طرح‌هایی رأی می‌دهد.

او با اشاره به اینکه مردم باید نظارت کامل بر نماینده خود داشته باشند ادامه داد: یک نماینده مجلس باید در همه حال به مردم پاسخگو باشد و در صورت هر گونه خطایی باید بازخواست شود.

کاظمی مصونیت قضایی و حقوقی نماینده مجلس را اشتباه دانست و گفت: باید این قوانین اصلاح شود و نماینده به مردم، نظام، رهبری و قوای دیگر پاسخگو باشد.

دبیر حزب موتلفه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مردم هم در زمان انتخابات باید دقت کافی داشته باشند که کسی را برگزینند که شرایط نمایندگی را داشته باشد و دلسوز آن‌ها باشد اضافه کرد: با انتخاب نماینده لایق مجلس قوی می‌شود و کشور سامان پیدا می‌کند و با افزایش نظارت بر دولت اشتباهات برطرف می‌شود.

کاظمی با بیان اینکه کاندیدا‌ها باید از همین الان برنامه داشته باشند و مشکلات استان را تجزیه و تحلیل کنند افزود: اینکه بخواهند بعد از رأی آوردن به سراغ مشکلات بروند و الفبای مجلس را یاد بگیرند زمان زیادی می‌طلبد و دوره نمایندگی به پایان می‌رسد.

او با تأکید بر اینکه یک کاندیدای انتخابات مجلس نباید به مردم دروغ بگوید و قول و قرار‌های غیرمنطقی و خارج از حیطه وظایف به مردم بدهد ادامه داد: ساخت فلان بیمارستان، رفع بیکاری و حل تمام مشکلات استان در حوزه کاری یک نماینده مجلس نیست، یک نماینده مجلس مسئول پیگیری مشکلات استان است چرا که همه مردم نمی‌توانند به دنبال حل مشکلات باشند.

کاظمی گفت: نماینده نباید اهل تزویر و ریاکاری باشد، او باید دغدغه‌های مردم را شناسایی و بعد با مراجعه به وزارت خانه‌ها آن‌ها را پیگیری و از حقوق مردم در مجلس شورای اسلامی دفاع کند.

او افزود: کاندیدا‌های مجلس شورای اسلامی نباید در جریان تبلیغات یکدیگر را تخریب کنند بلکه تنها باید قابلیت‌ها و ظرفیت‌های خود را بیان کنند.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.