سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدرس دانشگاه بیرجند مطرح کرد؛

امکان ارزیابی هر نامزد در مجلس با برنامه مکتوب او فراهم می شود

خطیب مدرس دانشگاه بیرجند گفت: اگر نامزد انتخاباتی برنامه مکتوب ارائه دهد علاوه بر اعتماد سازی بیشتر امکان ارزیابی او در مجلس فراهم می شود.

خطیب، مدرس دانشگاه بیرجند در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: وجود مشاورین و متخصصین در کنار نماینده‌ها باعث شناخت بهتر کاندیدا در انتخابات می‌شود.

او افزود: تیم مشاوره باید از تخصص کافی برخوردا باشد چرا که در غیر اینصورت ممکن است نتیجه‌ای منفی در بر داشته باشد.

خطیب با اشاره به اینکه اگر نامزد انتخاباتی برنامه مکتوب ارائه دهد باعث آگاهی جامع و اعتماد سازی بیشتری می‌شود اظهار کرد: مردم می‌توانند بر اساس آن برنامه نماینده خود را انتخابات کنند و همچنین بدانند در حل مسائل محلی، منطقه‌ای و ملی برای دوره نمایندگی چقدر موثر می‌تواند باشد.

مدرس دانشگاه بیرجند ادامه داد: زمانی که برنامه مکتوب باشد بعد از انتخاب آن نماینده مردم می‌توانند، در اجرای برنامه و قول او را ارزیابی کنند.

او با بیان اینکه مراسم سخنرانی نامزد‌ها باید بصورت پرسش و پاسخ باشد افزود: هر نماینده باید در تبلیغات انتخاباتی تخصص و تجربیاتش را بیان کند و مردم هم برای شناخت بیشتر، نظر و راهکار‌های نامزد انتخاباتی در خصوص مسائل مختلف بپرسند.

خطیب با اشاره به اینکه میزان حقوق نماینده یکی از معضلاتی است که بصورت سوال مطرح می‌شود " مگر حقوق نماینده چقدر است که این همه هزینه تبلغات می‌شود "گفت: اگر محل صرف هزینه‌های تبلیغاتی، محل درآمد، و نحوه هزینه کرد تبلیغات شفاف باشد مشخص خواهد بود که نماینده توسط مردم یا توسط قشر خاصی که هزینه‌ها را تقبل کرده اند انتخاب شده است.

مدرس دانشگاه بیرجند ادمه داد: چنانچه نماینده‌ای هزینه‌های تبلیغاتیش توسط گروه‌ها یا افراد ذی نفوس پرداخت بشه نماینده در طی دوره نمایندگی اش وام دار آن هاخواهد بود و ناچار است فرامین آن‌ها را گوش کند و خیلی ممکن است با خواسته‌های مردم کاری نداشته باشد.

او با اشاره به اینکه برنامه یک نماینده باید همه جانبه گرایانه باشد و نه فرد محور گفت: برنامه‌ها به نحوی تعیین شود که برای نسل بعدی و نماینده بعدی کاربردی باشد.

انتهای پیام / ط آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.