سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رعایت نکات بهداشتی بهترین راه مقابله با ویروس کرونا

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و متخصص بیماری‌های عفونی گفت: رعایت نکات بهداشتی مهمترین و بهترین راه مقابله با ویروس کرونا است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فریدون رحمانی سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه ۳۰ درصد عامل سرماخوردگی‌ها کرونا ویروس‌ها هستند افزود: ویروس کرونا یکی از ویروس‌های سرماخوردگی است که از قابلیت نوترکیبی بالا برخوردار است.

او افزود: ابتلا به ویروس کرونا علائمی همچون ضعف، خستگی، نفس تنگی، سرفه، خلط و بدن درد دارد.

رحمانی اضافه کرد: هم اکنون در خصوص افرادی که سابقه مسافرت به چین داشته و یا با فرد چینی مبتلا در ارتباط هستند و یا سابقه مواجه با فرد مبتلا به ویروس کرونای قطعی داشته اند در صورت ابتلا به علائم مذکور نیازمند بررسی و انجام اقدامات مداخله‌ای هستند.

او، عدم آگاهی نسبت به ویروس و راه‌های انتقال آن را از علل ایجاد رعب و وحشت مردم برشمرد و افزود: مردم باید بدانند علی رغم قدرت سرایت بالای ویروس میزان کشندگی آن به میزان ۲ تا ۲.۲ درصد است.

رحمانی، از روش‌های تشخیص ابتلا به این ویروس به شرح حال بیمار و داشتن علائم سرماخوردگی و تشخیص از طریق نمونه گیری و تأیید آزمایشگاه رفرنس اشاره داشت و گفت: اگر چه این بیماری در حال حاضر درمان اختصاصی ضد ویروسی ندارد، اما درمان دارویی معمول اکثر بیماری‌های ویروسی برای آن انجام می‌شود.

او ضمن تاکید بر ضرورت انجام اقدامات کنترلی و مراقبتی بر ضرورت اطلاع رسانی و آموزش همگانی تأکید کرد.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.