سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخرین جلسه دادگاه پرونده ورمی کمپوست برگزار شد

آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده قدیمی ورمی کمپوست با ۱۳ هزار شاکی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده ورمی کمپوست با ۱۳ هزار شاکی با حضور متهمان پرونده و جمعی از شکات امروز (دوشنبه، ۱۴ بهمن ماه) در مجتمع امام خمینی (ره) برگزار شد.

طبق اعلام قاضی پرونده حکم دادگاه تا پایان سال صادر می‌شود.

گفتنی است؛ پرونده ورمی کمپوست یکی از پرونده‌های بزرگ سال‌های اخیر در رابطه با کلاهبرداری است؛ پرونده‌ای که تا کنون ۱۳ هزار شاکی دارد و متهم ردیف اول آن، فردی به نام الف. ش است.

این فرد با همدستی دو نفر از بستگان خود و پنج نفر دیگر در پوشش فروش کود‌های ورمی کمپوست و پرورش کرم خاکی، شهروندان استان‌های مختلف کشور را (حدود ۲۰ استان) به سرمایه‌گذاری در شرکت خود ترغیب کرد، اما پس از مدتی دست به کلاهبرداری ۲۰۰ میلیارد تومانی زد.

متهم ردیف اول این پرونده و همدستانش که ۲۲ اسفند ۹۵ در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک محاکمه شدند، با استفاده از پول‌های به دست آمده، چند باب دفتر، چند دستگاه خودروی خارجی گران‌قیمت و چند دستگاه خودروی برف‌بازی خریده بودند.

در این پرونده هزاران مالباخته از یک میلیون تا یک میلیارد تومان خسارت دیده‌اند، اما بیشتر آن‌ها مبالغی بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان از دست داده‌اند.

نهایتاً فروردین سال ۹۶، دادگاه حکم پرونده ورمی کمپوست را صادر کرد که پرونده با اعتراض دادستانی تهران به عنوان مدعی‌العموم، به دیوان عالی کشور ارسال شد که در نهایت حکم متهمان در دیوان عالی کشور نقض و پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه هم ارز ارسال شد.

امروز آخرین دفاعیات از متهمان پرونده اخذ و حکم دادگاه به زودی صادر می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
مجتبی محرابی
۰۰:۱۱ ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
سلام من همیکی از ان مالباختگان ورمی کمپوست هستم پس ما کی میخایم به پولمان برسیم جناب رییسی
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۲ دی ۱۳۹۹
خدا جوابش بده و الهی عنایتی بشه و درست بشه ۷ سال پیش ۳۶ میلیون پول گرفت از ما و هیچی نشد .خدا کنه اقای رئیسی کمکمون کنه .امین
محمد
۲۱:۴۸ ۲۱ تير ۱۳۹۹
سلام
آقا کسی خبری از آخرین وضعیت این پرونده نداره ؟!
بالاخره چی شد ؟!
مالباخته
۰۷:۵۵ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
100 میلیون که اون زمان کلاهبرداری کرد از من پول یه خونه بود سال 91 الان پول ماشین پلاستیکی هم نیست
افشار
۲۲:۲۲ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
با عرض سلام و تبریک سال نو
ضمن تشکر از پیگیری ها و توجهات ویژه قوه قضاییه به امر رسیدگی به این پرونده، به خصوص تاکید جناب آقای رئیسی (ریاست محترم قوه قضاییه) مبنی بر رسیدگی به پرونده های قضایی.
خواهشمندیم حتی الامکان نسبت به تعیین تکلیف و صدور رای دستور اقدام صادر فرمایید. بنده یکی از مالباختگان هستم که از سال ۹۱ منتظر رسیدگی به پرونده و اعاده ی مال از دست رفته ام هستم.
با تشکر و تجدید احترام
رضا
۱۵:۳۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
این مردک مالی نداره
داره مردم را دور میزنه