سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت الله نوری همدانی؛

نباید به دشمن میدان داده شود

آیت الله نوری همدانی گفت: ملت و دولت افغانستان باید آمریکایی‌ها و دشمنان را از خاک خود بیرون کنند و اجازه جولان دادن به آن‌ها ندهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز دیدار سفیر افغانستان در ایران که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با بیان اینکه در اسلام مرز‌های جغرافیایی مطرح نیست،گفت: کل مسلمانان جهان در هر نقطه‌ای باشند با یکدیگر برادرند و باید با دید محبت، الفت و برادری به یکدیگر نگاه کنند و در برابر کفار شدید و قوی باشند.

آیت الله نوری همدانی افزود: امروز امت اسلام باید از شرایط زمانه خودآگاه باشد و بر اساس وظایف امروز عمل کند، امروز در شرایط خاصی واقع‌شده‌ایم و دشمنان تهاجمات سنگینی علیه کشور‌های اسلامی انجام می‌دهند و بر مسلمانان لازم است که در چنین شرایطی وحدت و اتحاد داشته باشند.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه قم با بیان اینکه تأکید قرآن کریم تمسک مسلمین به ریسمان اتحاد الهی و پرهیز از اختلافات است،عنوان کرد: متأسفانه برخی کشور‌های اسلامی هنوز در برابر دشمن متحد نیستند، نباید اجازه داد که افغانستان مورد تاخت‌وتاز آمریکا و صهیونیست‌ها باشد.

او ادامه داد: باید در افغانستان و کشور‌های اسلامی اتحاد جدی وجود داشته باشد تا دشمن نتواند نفوذ کند، باید جلوی نفوذ دشمن را با انسجام بین مسلمین بگیریم و دشمن نباید جرأت کند که قدم در کشور‌های اسلامی بگذارد.

آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه ایران اسلامی در کنار ملت‌های مسلمان به‌ویژه افغانستان است، ابراز کرد: نباید به دشمن میدان داده شود، کفار در هر حالتی با ما دشمن هستند و ما باید در همه جهت خود را تقویت کنیم و باقدرت ایمان و عقیده در برابر دشمن ایستادگی کنیم، ایران اسلامی باوجود همه سختی‌ها مقتدرانه و سرافراز در برابر دشمنان ایستاده است.

مرجع تقلید شیعیان پذیرفتن ۳ میلیون مهاجر افغانستانی را نشانه دوستی و عطوفت ایران دانست و یادآورشد: گاهی امور خلاف اخلاق از طرفین به وجود می‌آید که باید برطرف شود، اما باید از این ظرفیت دوستی به‌خوبی استفاده کرد.

او اضافه کرد: ملت و دولت افغانستان باید آمریکایی‌ها و دشمنان را از خاک خود بیرون کنند و اجازه جولان دادن به آن‌ها ندهند، هر جا اتحاد باشد قدرت خواهیم داشت، اما اگر درگیر اختلاف باشیم قدرت‌ها از بین می‌رود، ملت افغانستان برادر ما است و ما در کنار مردم این کشور هستیم.

آیت الله نوری همدانی عنوان کرد: دل دشمنان اسلام پر از کینه علیه امت اسلام است و آن‌ها هیچ‌گاه نمی‌توانند دوست امت اسلام باشند و اگر هم در مواقعی لبخند می‌زنند برای فریب است تا زمانی ضربه خود را وارد کنند.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.