سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احیای مراتع خراسان جنوبی با اجرای پروژه بین‌المللی ترسیب کربن

پروژه بین المللی ترسیب کربن با هدف احیای مراتع تخریب یافته و توسعه روستایی در حال اجرا است

نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  گفت: به استثنای شهرستان‌های سربیشه، سرایان و نهبندان در سایر شهرستان ها  طرح پروژه بین المللی ترسیب کربن را  در حال اجرا است.

او با اشاره به اینکه  بحث تامین ترسیب کربن در تمام شهرستان‌های استان از سال ۹۳ شروع در استان شروع شده است افزود: امیدواریم این پروژه در سطح ملی و استانی با الگوی پروژه بین المللی طرح ترسیب کربن که از محل اعتبارات استانی در سطح کشور انجام شود.

نصرآبادی هدف اصلی این پروژه  را در سه بخش احیای اراضی تخریب یافته جنگل‌ها ، مراتع ، توسعه روستایی و توانمند سازی روستاییان عنوان کرد و اظهار کرد: سرانه پوشش گیاهی منجر به کاهش دی اکسید کربن جو و گاز‌های گلخانه‌ای می‌شود .

نصر آبادی با بیان اینکه افرادی که در این عرصه‌ها زندگی می کنند و درآمد و حیات آن‌ها در عرصه منابع طبیعی بوده افزود:این افراد با جایگزینی شغل‌های مناسب به شکل مشارکتی می توانند با کمک به ما برای احیا و اصلاح اراضی مرتعی و جنگلی و در کنار آن ایجاد شغل‌های جدید که منجر به کاهش فشار بر عرصه‌های مرتعی و جنگلی استان می‌شود.

انتهای پیام / ط آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.