سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی راهکار‌های توسعه فرهنگ بهینه سازی مصرف آب در مدارس

در جلسه هم اندیشی آموزش و پرورش با مسئولین امور مشترکین شرکت‌های آبفای فارس بر توسعه فرهنگ بهینه سازی مصرف آب در بین دانش آموزان و رفع مسائل و مشکلات مدارس استان تاکید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش فارس در جلسه هم اندیشی با مسئولین امور مشترکین شرکت‌های آبفای استان با هدف بررسی راهکار‌های مصرف بهینه آب در مدارس استان، گفت: با توجه به اینکه هر دو دستگاه متولی امر خدمات رسانی هستند، تلاش داریم تا با انجام کار کارشناسی و به صورت اساسی مشکلات موجود را حل کنیم.

بهنام حیدری  با اشاره به عدم توجه برخی نکات در تدوین قوانین و مقررات موجود، گفت: با استدلال و منطق می‌توان برخی از این نکات را به قانونگذار یاد آوری شد و به مراجع تصمیم گیری کمک کرد تا در صورت نیاز قوانین موجود بازنگری و اصلاح شود.

او افزود: این جلسه با محوریت افزایش ظرفیت قراردادی مشترکین، اجرای دستورالعمل الگوی مصرف حامل‌های انرژی و نحوه معافیت واحد‌های آموزشی دولتی از پرداخت آب بها در سطح مناطق و شهرستان‌های استان فارس تشکیل شده است.

مدیر امور مشترکین آبفای فارس نیز گفت: از آنجا که سیاست کلی دولت فرهنگ سازی در خصوص مصرف بهینه انرژی است، لذا با توجه به اینکه اعتقاد داریم دانش آموزان تصمیم سازان، تصمیم گیران و سرمایه‌های انسانی آینده کشور هستند بنابر این وظیفه خود می‌دانیم که نهایت همکاری را با آموزش و پرورش داشته باشیم.

موسوی با تاکید بر نقش آموزش و پرورش در فرهنگسازی در جامعه، گفت: انتظار داریم آموزش و پرورش در زمینه فرهنگ سازی در خصوص حفظ منابع آب و توجه به ارزش و اهمیت صرفه جویی در منابع انرژی بتواند در برنامه‌های خود شرایطی را فراهم نماید که دانش آموزان اهمیت صرفه جویی و حفظ منابع انرژی را درک کرده و با راهکار‌های مصرف بهینه انرژی آشنا شوند.

او با اشاره به اینکه از سال ۱۳۸۵ طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی تعرفه آب بها تغییر یافته است، گفت: طبق این مصوبه برای واحد‌های غیر مسکونی تعرفه بر اساس ظرفیت تعیین می‌شود نه عرصه و اعیان، لذا انشعابات مدارس نیز باید بر اساس تعداد جمعیت دانش آموزی تعیین و تعرفه آن پرداخت شود.

معاون امور مشترکین آبفای شیراز هم اظهار داشت: با توجه به اینکه در تقسیم بندی انجام شده توسط وزارت نیرو استان فارس جزو اقلیم تنش محسوب می‌شود، بنابر این توجه به بحث الگوی مصرف و فرهنگ سازی در این زمینه یکی از موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حقیقت نژاد با بیان اینکه شرکت آبفا شیراز دولتی نیست و باید هزینه‌های خود را خودش از درآمد‌هایی که کسب می‌کند تامین نماید گفت: آب و فاضلاب لازم و ملزوم یکدیگر هستند و بر اساس قوانین و چارچوب‌هایی که تعریف شده این شرکت موظف به ارائه خدمات به مشترکین از جمله واحد‌های آموزشی با توجه به دستورالعمل‌های تدوین شده است.

او گفت: با توجه به مسائل و مشکلاتی که مدارس در حوزه آب و فاضلاب با آن‌ها مواجه هستند، سعی نموده ایم راهکار‌هایی را بکار گیریم که حداکثر همکاری با آموزش و پرورش را داشته باشیم و مشکلات را به حد اقل برسانیم.

تهیه لیست کلی مشخصات مدارس مشترک و فاضلاب سراسر استان و در اختیار قرار دادن آن به شرکت آبفا، تعیین تکلیف در خصوص اختصاص انشعاب و تسویه حساب مانده بدهی مدارس، ارسال مصوبه شورای آموزش و پرورش و بخشنامه شماره ۹۸/۱۰۰/۳۰۵۶۱ به تاریخ ۱۱/۱۰/۹۸ آبفا فارس در خصوص تخفیف ۵۰ درصدی هزینه انشعابات آب در مدارس دولتی نوساز یا بازسازی شده به ادارات آموزش و پرورش مناطق، شهرستان‌ها و نواحی، از مهمترین مواردی بود که در این جلسه بر آن‌ها تاکید شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.