سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دریاچه بزنگان با همکاری علاقه مندان محیط زیست پاکسازی شد

دریاچه بزنگان همزمان با روز جهانی تالاب‌ها و به منظور حفاظت از محیط زیست با هدف افزایش آگاهی مردم پاکسازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، موسی غلام زاده رئیس محیط زیست سرخس گفت: همزمان با روز جهانی تالاب‌ها و به منظور حفاظت از محیط زیست و رودخانه ها، پاکسازی زباله‌های دریاچه بزنگان با مشارکت دوستداران محیط زیست و اهالی روستای بزنگان برگزار شد.

او با اشاره به اینکه این برنامه با هدف افزایش آگاهی مردم انجام شد ادامه داد: رودخانه حفاظت شده کشف رود، رودخانه تجن و اثر طبیعی ملی بزنگان از تالاب‌های حائز اهمیت  است که از تنوع زیستی جانوری و گیاهی برخوردار می‌باشند.
 
 رئیس محیط زیست سرخس گفت: اثر طبیعی ملی بزنگان مهمترین تالاب در سال های قبل به دلیل تغییرات و هوایی و خشکسالی حاکم بر منطقه رو به نابودی و در حال خشک شدن بود که با اجرای پروژه‌های زیست محیطی از قبیل انتقال آب مازاد کشاورزی در خارج از فصل کشت از طریق لوله گذاری و لایروبی آنها و چشمه کل بی بی از مرگ حتمی نجات یافت.

غلام زاده افزود: با احیا دریاچه بزنگان در امسال شاهد حضور هزاران پرنده مهاجر آبزی و کنار آبزی از قبیل خوتکا، چنگر، تنجه، آنوقت و اردک سرسبز در دریاچه هستیم که گردشگران زیادی در قالب تور پرنده نگری در ایام سال در دریاچه بزنگان حضور می‌یابند.

او با اشاره به نقش و مشارکت مردم بزنگان و کمپین احیا تالاب بزنگان در نجات دریاچه تصریح کرد: تالاب‌ها علاوه بر تغذیه منابع آب‌های زیرزمینی، تلطیف هوا، کنترل سیلاب و جلوگیری از فرسایش خاک، تامین امنیت غذایی انسان و جانوران نقش مهمی در جلب اکوتوریست و رونق اقتصادی و اشتغال پایدار مردم و جوامع محلی منطقه خواهد داشت.

رئیس محیط زیست سرخس با اشاره به اینکه شعار امسال با عنوان " زندگی در تالاب شکوفا می‌شود " بیانگر تنوع زیستی تالاب‌ها و اهمیت تالاب‌ها در حفظ گونه‌های جانوری و گیاهی است گفت:  تالاب‌ها به عنوان یکی از مهمترین اکوسیستم‌های طبیعی است که با فراهم کردن شرایط زیست محیطی به بقاء کلیه جانوران کمک می‌کند.

انتهای پیام//م.ه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.