سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا از بیمارستان مرخص شد‌

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی اصفهان گفت:فردی با علائم بیماری و سرما خوردگی و نگرانی از اینکه با توریست های چینی ارتباط داشته و احتمالا کرونا گرفته به بیمارستان فارابی آمد و بعد از ایزوله شدن بیمار، علائم بیماری از بین رفت و وی مرخص شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،طاهره چنگیز رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی اصفهان دیشب در گفتگوی خبری با اشاره به اینکه کرونا علائمی مثل سرما خوردگی با ویروس‌های خانواده کرونا است گفت:این بیماری نوع جهش یافته ویروس کرونا است که امروز با علائم تب، گلودرد، سرفه و... شروع میشود و خیلی مواقب هم بهبود میابد و به عنوان بیماری وشنده محسوب نمی‌شود.

چنگیز با بیان اینکه فردی با علائم بیماری و سرما خوردگی و نگرانی از اینکه با توریست‌های چینی ارتباط داشته و احتمالا کرونا گرفته به بیمارستان فارابی آمد و بعد از ایزوله شدن بیمار، علائم بیماری از بین رفت و وی مرخص شد.

او تصریح کرد: مردم آنقدر نگران نباشند و هر چینی را میبینند فکر نکنند حتما ناقل کرونا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درگیر شدن دستگاه تنفس فوقانی، تب و... علائم کرونا است و ویروس جهش یافته امکان درگیر کردن ریه‌ها هم است و بدانید کشندگی این بیماری نسبت به آنفولانزا کمتر است.

او گفت: از اول مهر اپیدمی آنفولانزا را در کشور داشتیم و الان هم در موج دوم هستیم و خیلی علائم بخاطر آنفولانزا است.

چنگیز ادامه داد: تشخیص بیماری کرونا با تست‌های آزمایشگاهی است و البته در کل کشور کیت لازم تولید نشده و معمولا بعد از شیوع بیماری تولید میشود. واین یک معمول است.

او تصریح کرد: کرونا داروی خاصی ندارد و با مراقبت رفع میشود و بیشترین آمار کشته شدگان در چین افرادی با بیماری‌های پیشرفته و زمینه‌ای و البته سالمندان بوده اند.

چنگیز افزود: قطعا بیماری به ایران و اصفهان خواهد رسید و نباید وحشت داشته باشیم و تا پایان این اپیدمی در محافل از دست دادن و روبوسی خودداری کنیم و دست‌ها را مرتب بشوئیم و افراد بیمار در خانه استراحت کنند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.