سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش/

امروز اولین پیامک تاییدشدگان طرح اقدام ملی مسکن ارسال می‌شود/ اقساط ماهیانه مسکن ملی چقدر است؟

متقاضیان تایید شده طرح ملی مسکن، امروز اولین پیامک را دریافت می‌کنند و پس از طی مراحل ثبت نام باید ۳۰ تا۴۰ میلیون تومان آورده اولیه را واریز کنند.
 
به گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، طرح اقدام ملی مسکن به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی کشور به شمار می‌رود که در این طرح قرار است بخش عمده‌ای از متقاضیان مسکن به ویژه اقشار ضعیف و متوسط جامعه خانه‌دار شوند.

در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مردم طی چند سال گذشته خانه‌دار شدن است، چرا که طبق بررسی‌های صورت گرفته از سال ۹۶ نرخ مسکن رشد بالای صد در صد داشته که همین موضوع باعث ایجاد نوسانات بسیار زیاد در حوزه ساخت و ساز شده است، به همین دلیل از شهریور سال گذشته دولت به دستور رئیس جمهور طرح اقدام ملی مسکن را کلید زد و در این طرح ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های مختلف و بافت‌های فرسوده را مطرح کرد.

درطرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام ۱۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی در بافت فرسوده و مابقی در سایر اراضی پیش‌بینی شده که با مشارکت مردم احداث می‌شود و در این زمینه وزارت راه و شهرسازی تنها کار نظارت بر ساخت این واحد‌ها را بر عهده دارد.

همچنین بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن منعقد کرده حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر اجرایی می‌شود.

یکی از تفاوت‌هایی که بین طرح اقدام ملی مسکن و مسکن مهر وجود دارد، آن است که در این طرح مردم سازنده اصلی مسکن هستند و دولت در آن تنها کار‌های نظارتی و پشتیبانی را انجام می‌دهد، اما در مسکن مهر دولت به عنوان سازنده حضور داشته و همین موضوع باعث ایجاد مشکلات تحویل و ساخت آن شده است.

۵۸ درصد از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن پذیرفته شدند

ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن از ۱۸ آبان ماه در ۱۰ استان کشور آغاز شد که آخرین شهر استان تهران و شهر‌های جدید این استان بود که طبق برآورد‌های صورت گرفته در همان ۱۵ دقیقه ابتدایی تمامی ۷۰ هزار سهمیه استان تهران بلافاصله تکمیل شد.

طبق اعلام وزیر محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ۴۲ درصد از ثبت‌نام کنندگان در طرح اقدام ملی مسکن به دلیل نداشتن شرایط حذف و ۵۸ درصد از ثبت‌نام کنندگان پذیرفته شده‌اند که پیامک تأیید ثبت‌نام آن‌ها امروز به آن‌ها ارسال می‌شود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی در طی یکی دو ماه گذشته تمامی کارشناسان وزارت راه و شهرسازی به صورت کامل اطلاعات متقاضیان را پالایش و کنترل کرده‌اند و در این زمینه ۵۸ درصد از ثبت‌نام کنندگان که معادل ۱۴۰ خانوار می‌شود پذیرفته شده‌اند و بعد از دریافت پیامک می‌توانند مدارک خود را به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها ارائه کنند.

در طرح اقدام ملی مسکن اولویت برای ساخت واحد مسکونی برای کسانی است که زمین در اختیار دارند، اما توان ساخت این واحد‌ها را ندارند به همین دلیل دولت برای این افراد تسهیلات ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان با سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۱۰ ساله در نظر گرفته است.

اقساط طرح اقدام ملی مسکن چقدر است؟

گفتنی است اقساط این تسهیلات ماهانه حدود یک ونیم میلیون تومان است که پس از تنفس ۲ ساله پرداخت آن‌ها آغاز می‌شود که به گفته بسیاری از متقاضیان این طرح توانایی پرداخت این میزان اقساط برای آن‌ها وجود ندارد.

همچنین افرادی که زمین ندارند می‌توانند از اراضی دولتی استفاده کنند، اما به دلیل آنکه این اراضی محدود است بنابراین اولویت با زمین‌داران است و می‌توانند قیمت تمام شده واحد مسکونی را بپردازند که برای هر متر ۲ تا ۲ ونیم میلیون تومان باید پرداخت کنند. در نتیجه یک واحد ۲۰۰ متری در طرح اقدام ملی مسکن حدود ۲۰۰ میلیون تومان تمام می‌شود.

در زمان اعلام شرایط طرح اقدام ملی مسکن قیمت هر متر مربع این واحد مسکونی حدود یک و نیم تا ۲ ونیم میلیون تومان برای هر متقاضی تمام می‌شد که به گفته محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی متناسب با طبقه منطقه و نوع ساخت واحد مسکونی قیمت‌ها تغییر می‌کند و ممکن است در برخی از مناطق قیمت هر متر مربع ۲ ونیم میلیون تومان باشد و در یک منطقه قیمت‌ها یک میلیون تومان باشد بنابراین متقاضیان می‌توانند با انتخاب خود قیمت تمام شده ساخت را تغییر دهند.

در طرح اقدام ملی مسکن شرایط بسیار متفاوت‌تر از مسکن مهر بود و اولین شهر برای ثبت‌نام در طرح اقدام ملی مسکن سبز بودن فرم (ج) آن‌ها است و طبق اعلامی که در سامانه آباد بنیاد مسکن اعلام شده متقاضیان نباید تا کنون از امکانات دولتی و نهاد‌های عمومی در حوزه مسکن استفاده کرده باشند و اگر تسهیلات و یا زمینی از دولت دریافت کرده باشند به طور قطع در این طرح حذف شده‌اند، همچنین متقاضیان برای ثبت‌نام در این طرح باید حتما متأهل یا سرپرست خانوار باشند و اگر بانوان مجرد خودسرپرست ثبت‌نام کرده باشند. در صورتی که سن آن‌ها بالای ۳۵ سال باشد پذیرفته خواهند شد، همچنین سکونت ۵ سال در شهر مورد نظر و توانایی بازپرداخت اقساط تسهیلات از مهم‌ترین شرایط این طرح به شمار می‌رود، این در حالی است که در طرح مسکن مهر برخی از این شرایط برای متقاضیان وجود نداشت.

طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی از امروز پیامک تأیید ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن به متقاضیان ارسال می‌شود و بعد از آن مرحله دوم ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در برخی از شهر‌ها از جمله تهران تا پیش از پایان سال آغاز می‌شود.

مراحل آماده سازی حدود ۲۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن کلید خورد

در همین رابطه وطن‌خواهی مدیر عامل شرکت عمران پرند در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه سهمیه ما برای طرح اقدام ملی مسکن در پرند ۲۰ هزار واحد بوده است، گفت: از این تعداد ۴ هزار و ۳۰۰ واحد آماده‌سازی شده و حدود ۳ هزار واحد هم در مرحله انعقاد قرارداد قرار دارد. همچنین حدود ۱۲ هزار واحد هم از این تعداد در مرحله انتخاب زمین است و ۷ هزار واحد مسکونی هم در این طرح پیشرفت ۳۰ درصدی داشته است.

او با اشاره به اینکه طرح اقدام ملی مسکن به عنوان یک پروژه ملی در راستای کنترل قیمت‌های مسکن به ویژه در کلان‌شهر‌ها به شمار می‌رود، افزود: ساخت واحد مسکونی در شهر‌های جدید نقش مؤثری در کنترل قیمت‌ها و کاهش مهاجرت پذیری از شهر‌های جدید به کلان‌شهر‌ها را دارد، بنابراین سعی کرده‌ایم با دریافت سهمیه در طرح اقدام ملی مسکن بتوانیم مشکلات متقاضیان در شهر تهران را برطرف کنیم.

وطن‌خواهی تأکید کرد: سعی خواهی کرد تا پایان سال ساخت ۳ هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن را آغاز کنیم.

 قیمت واحد‌های مسکن ملی در پردیس تفاوتی با سایر شهر‌ها ندارد

مهدی هدایت مدیر عامل شرکت عمران پردیس در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن در پردیس گفت: حدود ۸ هزار واحد زمین به تعاونی‌های واحد شرایط واگذار شده و حدود ۳ هزار واحد مسکونی هم در این طرح ثبت نام شده است.

او با اشاره به اینکه هم اکنون در حال آماده سازی زمین‌های طرح اقدام ملی مسکن هستیم، گفت: تا پیش از آغاز سال ۹۹ پیمانکاران واجد شرایط اقدامات لازم را برای ساخت واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن انجام می‌دهند.

هدایت با اشاره به اینکه تا پیش از پایان سال ثبت نام دور دوم طرح اقدام ملی مسکن آغاز می‌شود، گفت: طبق دستور وزیر راه و شهرسازی سهمیه متقاضیان در دور دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن افزایش می‌یابد.

مدیر عامل شرکت عمران پردیس بیان کرد: قیمت واحد‌های مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن هیج تفاوتی با سایر پروژه‌ها ندارد و قیمت این واحد‌ها یک و نیم تا ۳ و نیم میلیون تومان برای متقاضیان تمام می‌شود.

او با اشاره به اینکه در طرح اقدام ملی مسکن سعی بر خانه دار شدن مردم به ویژه اقشار و دهک‌های ضعیف جامعه دیده شده است، گفت: با افزایش ساخت و ساز به ویژه در طرح اقدام ملی مسکن علاوه بر ایجاد اشتغال در بین متقاضیان شاهد کنترل و کاهش قیمت در بسیاری از بخش‌ها به ویژه اجاره و خرید و فروش مسکن خواهیم بود.

هدایت با اشاره به اینکه دهک‌های اول تا سوم جامعه در صورتی که طرح اقدام ملی مسکن کلید نمی‌خورد به هیچ عنوان قادر به خانه دار بودن نبودند، گفت: در صورتی که دولت این طرح را کلید نمی‌زد هم اکنون وضعیت بازار مسکن به ویژه در شهر‌های جدید بسیار پرنوسان بود.

متقاضیان به سامانه برای دریافت آدرس و روز مراجعه کنند

در ادامه محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه پیامک از امروز برای تمامی متقاضیان واجد شرایط در طرح اقدام ملی مسکن ارسال می‌شود، گفت: طبق تاریخی که در سامانه ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن منتشر می‌شود متقاضیان با کد رهگیری به شهر و آدرس مورد نظر مراجعه می‌کنند.

او افزود: تمامی متقاضیان واجد شرایط مدارک خود را همراه با اسکن و کد رهگیری برای تکمیل مراحل ثبت نام باید به همراه داشته باشند.

محمودزاده گفت: کسانی که پیامک تایید ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن را دریافت می‌کنند می‌توانند برای طرح شکایت و بررسی دوباره به ادارات کل راه و شهرسازی مراجعه کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: بازرسان و کارشناسانی که در ادارات کل راه و شهرسازی حضور دارند پس از بررسی تمام شروط متقاضیان به ویژه شرط سابقه سکونت ۵ ساله پرونده را تکمیل و متقاضیان را برای افتتاح حساب به بانک مسکن معرفی می‌کنند.

او یادآور شد: البته متقاضیانی که در شهر‌های جدید سکونت دارند لازم نیست سابقه سکونت ۵ ساله را داشته باشند.

محمودزاده با اشاره به اینکه اگر متقاضی بعد از اعلام شکایت و بررسی‌های دوباره شرایط لازم را برای طرح اقدام ملی مسکن داشته باشد بلافاصله به ادارات کل راه و شهرسازی برای ادامه ثبت نام معرفی و دعوت می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه برای مراجعه کمتر متقاضیان تمامی دستگاه‌های ادارات کل راه و شهرسازی شهر‌های جدید و شعب بنیاد مسکن در شهر‌ها و مناطق مختلف به صورت آماده باش هستند تا متقاضیان هر شهر مراجعه می‌کنند و اقدامات لازم را برای ثبت نام در سطح کل کشور انجام می‌دهند.

محمودزاده یادآور شد: در سامانه آدرس تمام شعبات بر اساس حروف الفبا وجود دارد تا متقاضیان برای تکمیل تمامی مراحل کمتر اذیت شوند.

او گفت: زمان و یا روز مشخصی برای ثبت نام وجود ندارد و ممکن است در برخی از شهر‌ها متناسب با ظرفیت و سهمیه‌هایی که در نظر گرفته شده ظرف یکی دو روز ثبت نام به اتمام برسد و ممکن است در برخی از شهر‌ها با توجه به سهمیه و ظرفیت بالا تا یک هفته تا ده روز به طول بیانجامد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: تا پایان سال ثبت نام برای دور دوم طرح اقدام ملی مسکن انجام می‌شود و ما امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ طرح اقدام ملی مسکن که شامل ۴۰۰ هزار واحد مسکونی می‌شود را به اتمام برسانیم.

او با اشاره به اینکه متقاضیان بعد از تکمیل ثبت نام ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان واریزی اولیه را باید داشته باشند، گفت: بعد از واریز اولیه طرح اقدام ملی مسکن متقاضیان به شهر‌های جدید و مناطق جهت تعیین زمین و واحد خود مراجعه می‌کنند.

بر اساس این گزارش طرح اقدام ملی مسکن به عنوان مهم‌ترین طرح مسکنی کشور به شمار می‌رود که دولت سعی دارد با ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی که حدود ۲۰۰ هزار واحد از آن‌ها در شهر‌های جدید ساخته می‌شوند پروژه بهبود بازار مسکن را رقم بزند که این اقدام خود نقش بسیار موثری در حذف دلالان و کاهش قیمت مسکن دارد و ما امیدواریم در مرحله دوم ثبت نام علاوه بر افزایش ظرفیت‌ها بتوانیم متقاضیان بیشتری را به ویژه دهک‌های اول تا سوم را ثبت نام کنیم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۳۹
در انتظار بررسی: ۰
مستاجر نگران
۱۵:۴۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
پیامک افتتاح حساب قبلی ها که تایید نهایی شدند رو بدید بقیه پیشکش
امیر سالمی
۱۸:۰۸ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
سلام به نظر شما منی که سه تا بچه دارم ودخترم دم بخت هست آیا با مستاجری میتونم هم آرزوی دخترم رو برآورده کنم هم خودم از این وضعیت در بیام خودم هم کارگر هستم یه راهی نشون ما بدین خودتون که خیالتون راحته وخونه هم دارین میدونم اصلا وضع مارو درک نمی کنین
ناشناس
۲۱:۱۷ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
سلام امروز برای ماپیامک امده رفتیم راه وشهرسازی به ماگفنتن بایداوردیتان ۳۰۰۰۰۰میلیون باشد
ناشناس
۱۲:۲۵ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
سلام خسته نباشین پیامک برای مسکن برای ما اومده اجاره نشین هستیم ۴۰ میلیون از کجا بیارم شوهرم کارگر هست
ناشناس
۱۲:۲۵ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
سلام خسته نباشین پیامک برای مسکن برای ما اومده اجاره نشین هستیم ۴۰ میلیون از کجا بیارم شوهرم کارگر هست
ناشناس
۲۲:۰۸ ۱۴ دی ۱۴۰۰
سلام پیامک مسکن چقد طول میکشه برای ما زده درحال استعلام
ناشناس
۲۳:۵۳ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
سلام من وقتی میخواهم ثبت نام کنم جایی که زده استان خود را وارد کنید میزنه همش مجاز نمیتونم شهرمورد نظرمو وارد کنم
حافظه دودکانلوی میلان
۱۴:۲۵ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
سلام من درتبریز زندگی میکنم از کجا بفهمم که درکدوم فاز سهندانتخاب شدم
کرمی
۱۰:۳۰ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
سلام من تو شهر یزد زندگی میکنم دور قبل مسکن‌ نتونستم ثبت نام کنم. لطفادوباره ثبت نام کنید. خواهش میکنم تا ما هم خونه دار شیم.
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
سلام من 11 ساله که مستاجرم از دورقبلی ثبت نام مسکن‌ عقب موندم دوتا بچه دارم واقعآ سخته. لطفا دوباره ثبت نام مسکن‌ انجام دهید تا ما هم به‌ آرزویمان برسیم. ممنون
وفا علیپور
۰۹:۲۰ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
سلام .من چند ساله مستأجرم یه ماشین داشتم اونم فروختم که بتونم ۴۰ملییون واریز کنم الان ۳ماهه منتظر پیام واریزیم ، خواهشن از یه جای به فکر ملتم باشید. تا کی هرساله اوندر وایندر بزنیم واسه خونه.
ناشناس
۱۶:۰۹ ۰۳ بهمن ۱۳۹۹
بعد از ارسال کد تایید توی سایت شماره حساب پیامک میشه؟؟؟
حاتم خیری
۱۴:۰۳ ۱۹ دی ۱۳۹۹
بیش از چهل ساله مستاجر هستیم که در مرحله اول مسکن ملی آذربایجان‌غربی ثبت نام کردم هیچ جوابی نگرفتیم وپیامکی هم نیامده لطفا اگر امکانش هست برسی و اعلام فرمائید متشکرم
star
۱۶:۴۰ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
واسه ما که همه شرایطش رو داشتیم پیامک نیومدو حذفش کردن کلا سرکاریه خدا ازشون نگذره بیچارمون که کردن هیچ سرکارمونم میذارن
ناشناس
۱۸:۴۲ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
سلام چرا پیامک مسکن ملی نیامد دوماه منتظر پیام هستم
حسن علی نوروزی
۰۳:۲۷ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
با سلام نظر به این که در طرح ملی مسکن تائید شده ام به علت این این مقدار پول را نداشتم بهحساب بریزم منتظر وام ودیعه مسکن بوده ام که مبلغ را تکمیل کنم لذا به علت این که پیامک ودیعه مسکن دیروز به ما رسیده و وقت واریز اولیه به پایان رسیده خواهشمندم اگه امکان ان وجود داره مهلت ان را تمدید کنید و ما را از نعمت خانه دار شدن محروم نکنید که این تنها فرصت ما هست با تشگر
شادی مردانیان
۰۸:۲۷ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
برای طرح ملی مسکن فرهنگیان پذیرفته شدم.ولی برای ورود و بارگذاری اطلاعات ،پیامک احراز هویت برام نمیاد ک وارد بشم و اطلاعات رو بارگذاری کنم.چاره چیه،
ناشناس
۱۷:۲۰ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
سلام ما هم ثبت نام کردیم وتمام شرایط روداریم وهمه مدارکهای رو ک خواستن رو درکافینت دادیم اما تاکنون هیچ پیامکی برامو.ن نیومده ازکجا پیگیری کنیم
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
باسلام،بنده معلول سازمان بهزیستی هستم ،ثبت نام مسکن ملی قبل از عید رو انجام دادم وکدرهگیری بهم دادند بعدازعید پیامک اومد برای ثبت اسناد وانگشت نگاری ،که انجام دادیم ، بعد گفتین برید وخیالتون جم باشه که تا پانزدهم شهریور پیامک میفرستیم که چهل میلیون توبانک مسکن واریز کنید . تااینجا هرچه گفتید ماانجام دادیم حالا اقایان مسول نوبت شماست که به وظایف خود عمل کنید که در عمل میبینیم پیامک واریزی پول را که تا پانزدهم شهریور قول داده بودید برامون نیومد یاداور میشم که بعد نگین تا پانزدهم بیشتر فرصت نداشتید درحقیقت شما به تعهدات خویش عمل نکردید ، شما رو به اون خدای که میپرستید اذیتمون نکنید!!!!!!!
ناشناس
۰۰:۰۴ ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
حالا به چه اورگان دولتی مراجه کنم که به فکر پول اوده اولیه باشم معمنون هستم از کسانی که راهنمای کند
رضا
۱۳:۵۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
سلام . پیامک افتتاح حساب از بانک مسکن آمده که باید مبلغ اعلامی مسکن و شهرسازی که طی نامه به آدرس متقاضی پست میشه را واریز کنیم و فرصت 15روزه داده الان نامه شهرسازی به من نرسیده میگه برو اداره پست پیگیری کن میرم اداره پست میگه نامه ای به اسم شما نیست میرم بانک میگه بدون نامه نمیتونی پول واریز کنی اگر 15 روز فرصت بانک تمام بشه حساب افتتاح ئشده مسدود میشه هیچ کسی جوابمونو نمیده چکار کنیم عملا مردم مسخره و گرفتار کردن
رضا
۱۳:۵۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
سلام . پیامک افتتاح حساب از بانک مسکن آمده که باید مبلغ اعلامی مسکن و شهرسازی که طی نامه به آدرس متقاضی پست میشه را واریز کنیم و فرصت 15روزه داده الان نامه شهرسازی به من نرسیده میگه برو اداره پست پیگیری کن میرم اداره پست میگه نامه ای به اسم شما نیست میرم بانک میگه بدون نامه نمیتونی پول واریز کنی اگر 15 روز فرصت بانک تمام بشه حساب افتتاح ئشده مسدود میشه هیچ کسی جوابمونو نمیده چکار کنیم عملا مردم مسخره و گرفتار کردن
ناشناس
۲۰:۵۲ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
سلام من یه زن سرپرست خانواده هستم مستاجرم ده سال هم تومیبدیزد'زندگی میکنم چرابرامن پیامک نیمده یه زن بی سرپرست ومستجر
علیزاده
۱۱:۳۶ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
سلام،من نه خونه دارم.نه ماشین دارم.نه موتور دارم .نه دوچرخه دارم.یازده سال هم اجاره هستم فقط هم در یک شهر زندگی کردم و تحت پوشش کمیته امداد هستم .همه شرایط را دارم پس کو این پیامک شما .لطفا اطلاع رسانی کنید.آذربایجان غربی شهرستان قره ضیاالدین
شادی
۱۷:۲۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
سلام من اسفند ماه ثبت نام کردم شهر زنجان ولی الان میزنم تو سایت مینویسه درانتظار بررسی این یعنی چی منتظر باشم یا تایید نشدم؟ برا کسی پیامک اومده که دور دوم ثبت نام کرده باشه ؟
ولی شاهوردی
۱۶:۲۵ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
با سلام از متقاضیان مسکن ملی هستم پیامک برایم امده به بنیاد مسکن شهرمون مراجعه کرده ام اما بلاتکلیفم دارای سه دانگ زمین هستم و منتظره تسهیلات وقتی مراجعه میکنم میگن بخشنامه ای در دمورد این گونه ثبت نامی ها به دستمون نرسیده طبق پیانک ارسالی هم تا 15/5/99 اگه اقدامی نکنم به منزله عدم دریافت از سامانه حذف میشم . امسال من چکار باید بکنن
مجیدصدقی
۱۳:۲۹ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
سلام برامن پیامک تاییدنیومده نه مسکن دارم نه سندی بنام بوده چراواسه من پیامک تاییدنیومده شایدم اومده ولی من ندیدم چطورمبیتونم مطمین شم
رضا اسماعیلی
۱۹:۲۷ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
تو سایت می زنه
اگه وضعیت افتتاح حسابه براتون حساب افتتاح شده است
Narin
۰۱:۱۴ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
سلام. من شوهرم ثبتنام کرده با اینکه میخوایم جدا بشیم و کارمون تو دادگاس از کپی شناسنامه و کارت ملی من سو استفاده کرده و رفته ثبتنام کرده و پیامک تاییدم واسش اومده الان منو مسخره میکنه میگه با بدبخت با اسمت ثبتنام کردمو صاحب خونه میشم میخواستم بدونم کجا میشه درخواست بدم ک من از ایشون میخوام جدا بشم و شش ماهه کارمون تو دادگاس و نتونه با اسم من ک میخوایم جدا بشیم صاحب مسکن بشه و برسه به زوجهای دیگه ک واقعا بهش احتیاج دارن
سحر ابراهیم پور
۱۴:۲۲ ۲۸ تير ۱۳۹۹
سلام من مسکن ثبت نام کردم مرحله اول مجاز بودم و فرم امتیازات رو تکمیل کردم(اموزش و پرورش) ولی الان برای اکثریت همکارا پیامک تکمیل مدارک اومده ولی برلی من نه و تو سایت هم زده در انتظار تایید استعلام این یعنی چی لطفا راهنمایی کنید ممنون
احمد
۱۳:۴۵ ۱۸ تير ۱۳۹۹
سلام من قبل عید ثبت نام کردم ولی پیامک تائیدیه هنوز برام نیومده
باید از چه سایتی پیگیری کنم؟
طارق بلوچ
۰۴:۵۲ ۱۸ تير ۱۳۹۹
سلام ..به مردم مسکن میدید به کسانیکه زمین ندارند .کسانیکه .بدبختند درآمد کارگری دارند .وقتی مسکن به شون زمین میده بعد برای واریز مبلغ ۴۰ میلیون ت مان از کجا بیارند اگه ۴۰ میلیون داشتن ثبت نام نمی کردند. میرفتند خونه میخریدن ...منه بدبخت که یک ملوان ساده دریا کار میکنم .تا صید ماهی باشه چندان پول گیرم میاد نباشه دیگه هیچی..باید ماهی نمک بزنم تا خراب نشه به خانوادهام بدم ..من از کجا چهل میلیون پول مبلغ اولیه پرداخت کنم ...لطفا جواب بدین ....من کارگر ساده ...کارگر که صبح میره سر فلکه واسه کار ..این مبلغ از کجا جور کنم ..خواهشن بگین از کجا جور کنم ..
محمد حسین غلامی
۲۳:۴۲ ۱۲ تير ۱۳۹۹
سلام می خواستم بدانم در انتظار تایید استلام یعنی چه ضمنا فرم ج من به علت اینکه پدرم در زمان تحویل زمینش فوت کرده و یک زمین به 6 ورثه تحویل شده قرمز است .
این کجای عدالت است زمینی که در سال 70 به 6 ورثه ی یک مرحوم تحویل شده حالا هر 6نفر فرم ج شان قرمز باشد؟
ناشناس
۰۰:۱۴ ۰۴ تير ۱۳۹۹
سلام مناز کجا بفهم که مسکن تعلق می گیرد خواهشن بفرماید ککدرهگیری موقه ثبت نام نفهمیدم.تشکر خودم هم از واجدین شرایط هستم
ابراهیم فتح الهی
۲۰:۴۹ ۰۳ تير ۱۳۹۹
سلام.ثبت نام کردم ولی نوشته در انتظار تایید استعلام.این ینی چی؟پیامکی هم برام نیومده؟قبلش ک گیر داده بود فرم ج همسر قرمز است؟کسی نیست جواب بده
مهرداد
۲۳:۱۲ ۰۲ تير ۱۳۹۹
فرم‌ج ما فعلا نوشته وضعیت در حال بررسی مگه امروز نتایج ماکو را ندادن چرا نوشته در حال بررسی قرمز شده نه سبز
رضا محسن بیگی
۱۲:۵۴ ۰۱ تير ۱۳۹۹
سلام من تاریخ 1398/6/9در سامانه اینترنتی ثبت نام کردم ولی هنوز نه پیامک اومده و نه خبری شده.الان باید چکار کنیم؟
حبیب
۱۱:۳۵ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
ما که نفهمیدیم چی شد
نه پیامکی نه خبری
ظاهرا همه سر کاریم
زهرا
۰۲:۲۸ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام طرح خوبی ولی به فکر مامستاجرها هم هستید که از کجابیاریم تمام پولی که داریم دست صاحبخانه بقیه کرایه خونه ما چکار باید بکنیم ‌حداقل پرداخت ماهانه راکم کنید ممنون.
مرتضی
۰۱:۴۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام واسه من پیام امده ک مدارکتو بارگذاری کن ولی از 8 مرحله تا مرحله 2بیشتر پیش نرفت کسی میتونه کمکم کنه مرسی
مرتضی
۰۱:۱۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام من پیامکی کد ملی فرستادم بعد چند ماه واسم پیام امد ک تکملبارگذاری مدارک ب سایت مراجعه کنم مدارکمم بارگذاری کردم ولی هنوز پیامی نیمده کسی میدونه باید چکار کنم
ناشناس
۰۵:۴۹ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
ثبت نام کردیم پیام اومد بازم پیام برای چی می فرستیم مردمو علاف میکنین زمان واریز پول شو تلوزیون اعلام کنید تمام بشود دیگر
ناشناس
۱۳:۳۸ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
من قبل ازعیدثبت نام کردم چراهنوزپیامکی برام نیومده خودم سرپرست خانواده هستم دتا فرزنددختردارم مستاجرم
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
سلام من قبل عید ثبت نام کردم همچنان منتظر پیامک هستیم پس کو چی شد اینم بازی جدید بود
نسرین سالاریه
۲۲:۳۷ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام من اسفند 98از طریق پیامک ثبت نام کردم تا کی باید منتظر پیامک از مسکن ملی باشم؟
ناشناس
۰۷:۰۳ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام من به صورت پیامکی ثبت نام کردم ولی هنوز خبری نیست کی اطلاع رسانی میشه که چه باید کنیم باتشکر
مهدی مرادجوکار
۱۱:۲۳ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
من ثبت نام کردم دماوند از برج ۱۲ سال۹۸تا الان که برج ۳ شده هنوز پیامگیر دریافت نکردم باید کجا مراجعه کنم
پیمان سعادتپور
۲۳:۰۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
من قبل ازعیدثبت نام کردم تمام شرایط رادارم ولی هیچ پیامی نیامده شهرجدیدسهند تبریز
علیرضا ملکی
۲۲:۵۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من تبریز شهرستان مراغه هسم هیچ پیامی دریافت نکردم باید چیکارمستاجرم کنم به اسمم هم هیچ سندی نیس خودمم مستاجرم
علی
۱۴:۳۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام‌‌من‌‌قبل‌از‌عید‌ثبت‌نام کردم‌کد‌رهگیری‌برام پیامک‌شد‌وتاید شد‌‌باید‌چکار کنم‌‌
گرایلو
۲۱:۴۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من مدارکموکامل کردم گفتن براتون پیامک میادبرای بردن به بنیادمسکن ولی پیامکی دریافت نکردم الان بایدچکارکنم
حسن دوستی
۱۴:۵۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
من در تهران هستم هنوز چیزی برام نیومده
سعید کیانزاد
۲۱:۵۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام.سعید کیانزاد .کد رهگیری برام امده .مدارک هم کامل کردم باید چکار کنم.
رحمان
۰۱:۳۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام همسر من هم ثبت نام کرده طرح مسکن،کد ورهگیری اومده ثبت شده طرح مسکن از برج ۱۲به بعد گفتن بعد از این پیامک یه پیامک دیگه ای میاد براتون،اما تا حالا نیمده باید چکار کرد؟ لطفا راهنمایی
جواد قزلجه
۱۰:۴۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
من در همدان‌ هستم تا حالا پیامکی نیامده
اسدالله
۱۸:۳۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
من هنوز جواب نگرفتم
محمد حسین غریبی
۱۴:۳۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام متقاضی طرح مسکن ملی مرحله اول ثبت نام کردم کد رهگیری دریافت کردم ولی پیامک برایم ارسال نشده واجد شرایط هستم مستجر با۳تا بچه لطفا پیگیری کنید ...
ناشناس
۲۰:۵۵ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
با این طرح ها روز به روز پولدارها پولدارتر میشوند و بازهم به فقرا ظلم میشوند هر چه فاصله طبقاتی را زیاد کنیم اسیبهای اجتماعی را بیشتر و کشورمان را در معرض مشکلات و سختی های بیشتر میکنیم امیدوارم یکی از مسولین این پام را بخواند و یکم فکر کند.
مهدی
۲۰:۵۰ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام ما اگه زمین داشتیم و توانایی مالی داشتیم ما را چه نیاز به کمک دولت بازهم همونهایی خانه دار میشوند که زمین و پول دارند واقعا برای خودمان متاسفم
حمید
۱۴:۵۲ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
سلام ما خودمان در سامانه ثبت نام کردیم اما کد رهگیری نداریم کسی هم به ما جواب نمیده چگونه کد رهگیری دریافت کنیم
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
سلام دوستان من کد ملی را فرستادم کی جواب میاد چکارکنم
مسلم کوهی
۰۹:۱۷ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
هیچ جوابی برا من نیومده
مهدی
۰۰:۱۹ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
من سی سالمه هیچی ندارم بچم امسال بدنیا اومده راننده تاکسی هستم برامنم پیام نیومده موندم پیامک برا کی میره پس.واقعا هم اینجور باز پرداخت بی انصافیه دولتم باید کمک کنه وقتی دارین میگیم برا قشر ضعیف.بعد سود 18 درصد
!!!!
مسعود
۲۱:۲۹ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
سلام من خودم درسامانه مسکن ملی ثبتنام کردم اماکدرهگیری نگرفتم چگونه دوباره بگیرم
محمدی
۱۸:۳۴ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
سلام
ایا پیامک برای کسانی که اول حرف خانوادگیشون (م) هست اومده؟؟
مجید
۰۹:۳۰ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
سلام. امروز من رفتم مسکن و شهرسازی یزد واسه پیگیری اینکه چرا فرم ج قرمز هست. کدملیم رو زد تو سیستم گفت مشکلی نداری. فقط اول اسفند اعتراض بزنیم حله. گفت سیستم ها خیلی خطا دادن واسه همین بابت فرم ج هر استانی رو ارجاع دادن به مسکن و شهرسازی خوده همون استان یا شهر مشکلی نداره. کسانیکه همین مشکل رو دارن حل میشه فقط سر وقت خودش اعتراض رو بزنن
ب غ
۱۹:۰۶ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
دروغ است من۴۶ساله ازتبریزسرپرست۴نفرم اجاره نشینم و تاکنون ملکی نداشته وازفشاروحی این قیمتهای دلبخواهی دردیوارسرطان جراحی کردیم امیدمان به مسکن ملی بود که هم خانمم وهم خودم ثبت نام کرده بودیم به هردویمان نوشته فرم ج قرمز؟مانه ضامن داریم وام بگیریم نه از اول انقلاب مسکن و تسهیلات از دولت گرفتیم اینم امروز که فرم ج مارا به دلخواه خودشان نوشتندقرمز؟آخه پس این مسکنهاراازمردم اجاره نشین و بدبخت که سرطان گرفتم ازفشارروحی بی مسکنی واجاره نشینی به چه کسانی خواهید داد
ابراهیم
۱۸:۵۶ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
عجب مردمی داریم خداییش..
یعنی واقعا شما میخواین این وام به این سنگینی رو با سود 18 درصد بردارین.. یه خرده فکر کردین که باید 2برابر و حتی بیشتر باز پرداخت کنید.. والا همه دنبال پیامک هستن که اسم من در نیومده.. تا وقتی ما این چنین تفکری داریم وضع ما همینه.. خب مسئولین محترم کسی که بد بخته پول نداره چجوری با این شرایطی که جلو پاشون گذاشتین میخوای خونه دارشون کنی.. 30 تا 40 میلیون باید بذاری اونم با سود 18درصد میخوان ربا بدن بهت.. واقعا جای تامل داره.. یاعلی
آذربایجان شرقی هادیشهر
۱۲:۲۱ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
پانزده ساله مستاجریم
سه ساله که پولمون تو بانک مسکن خوابیده
و حالا هم که تو این طرح مسکن ملی ثبت نام کردیم اما برای ما هم نوشتن فرم ج شما قرمز میباشد
این یعنی عدالت...؟؟
رامین
۱۰:۵۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
دوستان واس تکمیل مدارک باید چیکار کرد
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
عجب////
مجید
۰۱:۳۸ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
سلام. امروز من رفتم مسکن و شهرسازی یزد واسه پیگیری اینکه چرا فرم ج قرمز هست. کدملیم رو زد تو سیستم گفت مشکلی نداری. فقط اول اسفند اعتراض بزنیم حله. گفت سیستم ها خیلی خطا دادن واسه همین بابت فرم ج هر استانی رو ارجاع دادن به مسکن و شهرسازی خوده همون استان یا شهر مشکلی نداره. کسانیکه همین مشکل رو دارن حل میشه فقط سر وقت خودش اعتراض رو بزنن
مرضیه
۰۰:۴۲ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
سلام من باید چکار کنم ک پیامک برام بیاد
ها
۲۲:۳۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
پیام میده فرم ج همسر شما قرمز است در صورتیکه مستاجریم و هیچ گونه تسهیلات مسکنی هم استفاده نکردیم علت قرمز بودن فرم ج رو هم توضیح ندادن مسولین مسکن و شهرسازی لطفا پاسخگو باشید
یعقوب
۲۰:۴۵ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
برای من و همسرم زده فرم ج قرمز برای پیش ثبت نام طرح مسکن مهر حالا باید چکار کنيم
مجید
۱۸:۲۸ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
سلام. امروز من رفتم مسکن و شهرسازی یزد واسه پیگیری اینکه چرا فرم ج قرمز هست. کدملیم رو زد تو سیستم گفت مشکلی نداری. فقط اول اسفند اعتراض بزنیم حله. گفت سیستم ها خیلی خطا دادن واسه همین بابت فرم ج هر استانی رو ارجاع دادن به مسکن و شهرسازی خوده همون استان یا شهر مشکلی نداره. کسانیکه همین مشکل رو دارن حل میشه فقط سر وقت خودش اعتراض رو بزنن
ناشناس
۱۷:۰۳ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
برای ما زده فرم ج همسر قرمز می باشد .در حالیکه نه زمینی و نه خونه ای داریم خواهشا پیگیری کنید .
سعید
۱۶:۲۷ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
واسه منم زده فرم ج قرمز...حضوری رفتم اداره کل مسکن شهرسازی زد توی سیستم‌دید فرم ج من سبزه...گفت یک اسفند اعتراض کن....همتون پیگیری کنید...من میترسم توی اعتراضم جواب نگیریم...مشکل اینه که استعلامشون بر اساس اسم و فامیل و شماره شناسنامه بوده که این باعث تشابه اسمی میشه و اینجوری الکی ما رد میشیم
مجید
۱۶:۲۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
سلام. امروز من رفتم مسکن و شهرسازی یزد واسه پیگیری اینکه چرا فرم ج قرمز هست. کدملیم رو زد تو سیستم گفت مشکلی نداری. فقط اول اسفند اعتراض بزنیم حله. گفت سیستم ها خیلی خطا دادن واسه همین بابت فرم ج هر استانی رو ارجاع دادن به مسکن و شهرسازی خوده همون استان یا شهر مشکلی نداره. کسانیکه همین مشکل رو دارن حل میشه فقط سر وقت خودش اعتراض رو بزنن
ناشناس
۱۲:۲۲ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
من فهمیدم چرا قرمز شده، خطای انسانی !!!!!
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
الان واقن این فرم ج واسه ما چراباید قرمزباش بد اونایی ک خونه دارن قبول شدن‌؟ چرا خبرگزاری هاپیگیری نمیکنن
ناشناس
۱۱:۰۴ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
سلام برای من پیامک اومده کد تایید شما در سامانه ویه کد ۴ رقمی زده ولی فرم ج قرمزه در صورتی که ن زمینی ون ملکی ون وامی داریم برای شما عزیزان چه پیامی اومده ؟
بی خانه
۲۳:۳۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
چرا زده فرم ج همسر قرمز وقتی چنین چیزی نیست
ناشناس
۲۳:۲۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
توی سایت زده فرم ج همسر قرمز است در صورتی هیچ سندی به نام ما نخورده ، حتی ازهیچ وامی استفاده نکردیم چرا مردم الکی رد میکنید.
مجید خسروجردی
۲۲:۳۵ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
با سلام من متولد سال۵۲ هستم تا الان نه زمین نه مسکن ونه وام مسکن نداشتم ولی متاسفان ثبت نام کردم کد نیومد ولی تو فامیل مسکن مهر داره برای ایشون کد امده فقط بگید چه جوری تشخیص میدن که کی واجبو شرایته ممنون
ج ازاصفهان
۲۱:۳۳ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
این طرح هم مثل دیگرطرحهابه دردماچاره سازنیست پیامک آمده که ماتاییدشدیم ولی چه فایده درشهرستان خودمان که نیست حدود۴ساعت راهه تامقصدموردنظر درضمن بودجه ی اولیه واقساطش راهم نمیتونیم پرداخت کنیم ازقدیم گفتن هرکسی ازاول شانس نداره تاآخرش همینه
حالامیخوان لطف کننددرحق مردم این همه دزدی واختلاس میشه به ماکه میرسه پول نفتمون که حقمون هست راحاضرنیستندسرمایه گذاری برای مسکن کنند تاامثال ماهم ازدربه دری ومستاجری واجاره ی سنگین نجات پیداکنیم خداراشکرکه همه دراین دنیامستاجریم حتی وزیری که حقوش نجومیه وبچه هاش درکشورهای اروپایی هستندهمه بایک کفن ازدنیامیرن وخوشابه حال ماوبدا به حال وزیران غارتگر
کمالی
۲۱:۳۲ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
سلام برای کسایی که اول فامیلیشون‌‌ک‌باشه پیام اومده؟
علی
۱۹:۵۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
منم ثبت نام کردم تو سامانه اومده پیام واسم ولی الان میزنم مینویسه فرم ج قرمز...به خداوندی خدا من تاحالا ن خونه ن زمین ن ملکی ب اسمم خورده...
عباسی
۱۹:۴۹ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
دوستان یکسری از شهر ها رو گفته از 21 بهمن به صورت ده گروه متقاضی هستش دوباره پیام میده.خود سایت نوشته.البته برای سایر شهرهای زیر 100هزار جمعیت و غیره جدید
مجید
۱۹:۴۰ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
من پیام نیومده وایم امروز رفتم تو سایت دیدم فرم ج قرمز زده. در صورتی که من اصلا هیچ امکان دولتی و وام استفاده نکردم حالا نمیدونم چطور به این نتیجه رسیدن.
ناشناس
۲۳:۱۹ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
دقیقا برای ما هم همین نوشته در صورتی که هیچ سندی به نامم نیست.اخه چرا دروغ میگید.
ناشناس
۱۷:۲۲ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
بله وارد قسمت پروفایل که بشی کد رهگیری بزنی علت رو میگه چرا واسه ما زده فرم ج متقاضی و همسر قرمز است.در صورتی که در مسکن مهر فقط ثبت نام اولیه داشتم. شما هم دلیل تایید نشدنتونو بگید
شیرازی
۱۷:۱۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
به چه سایتی واردشدید که نتیجش اومده؟سایت که هیچی جدید نشده.من وارد شدم هیچی نبود.دیوونمون کردن
رضا
۱۵:۲۵ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
برای منم پیامک نیومد با اینکه همه شرایط رو دارم. از قم.
انگار خوششون میاد جو جامعه رو متشنج کنن. یه مشت بیمار کذاب دور هم جمع شدن ملتی رو سرکار گذاشتن بروی خودشون هم نمیارن. اینم یه نیرنگ دیگه. الهی به امید تو نه خلق روزگار
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
من وارد شدم نوشته بود فرم ج قرمزه
من تا حالا نه وامی گرفتم نه زمین و مسکن داشتم
زنگ زدم وزارت راه و شهر سازی گفت از اول اسفند برید تو سایت جزئیات نوشته بعدش می تونید همونجا اعتراض بزنید
غلام احمد پوراحمدی کاریزی
۱۳:۲۳ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
سلام من ثبت نام کردم کد رهگیری آمد ولی تاالان پیامک نیامده هیچ گونه خانه زمین شهری وملکی بنامم نیست
ناشناس
۲۳:۲۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
من هم تمام شرایط داشتیم ولی پیام نیومد که هیچ، الان هم زده فرم ج همسر شما قرمز وقتی هیچ سندی به اسم همسرم نیست.
ناشناس
۱۳:۰۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
بله وارد میشید و علت رو میزنه
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
من واردشدم زده فرم ج قرمز هست درصورتی که هیچ وقت استفاده نکردم
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
کسی تونسته وارد پروفایل بشه تو سایت؟
محمدی
۱۰:۱۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
سلام قرارشده تا 25 بهمن پیامک ب ترتیب حروف الفبا بیاد الان از وزارت خانه سوال کردم و اینکه کسی میدونه چطور باید شهر رو عوض کنیم ما اوانکی زدیم اصلا نمیدونستیم تو سمنان هست
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
سلام دوستان برای من پیامک اومده ولی نمیدونم کدوم قسمت از سایت ادامه فرآیند ثبت نام رو پیگیری کنم هیچ جایی برای نوشتن کد رهگیریم نیست یکی کمک کنه ؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
سایت الان باز شده واسه پوفایل
ولی وارد نمیشه
انشاء لله واسه ماهایی که پیامک نیومده بریم ببینیم اسممون هست