سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز عملیات راه‌اندازی پروژه پتروشیمی اسلام‌آباد غرب

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: پروژه‌های اقتصادی کرمانشاه بر محور مردم تعریف می‌شود، چرا که فعالیت‌های اقتصادی فقط با حضور مردم، نخبگان، اساتید و صاحب‌نظران توسعه می‌یابد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،هدایت حاتمی در خصوص پروژه‌های حوزه اقتصادی در ایام‌الله دهه مبارک فجر در سطح استان، گفت: افتتاح و یا کلنگ‌زنی پروژه‌هایی که از نظر اقتصادی متوسط یا بزرگ است، معمولا در مناسبت‌های خاصی همچون هفته دولت و ایام‌الله دهه مبارک فجر انجام می‌شود.

او مجموع پروژه‌های حوزه اقتصادی که در این ایام افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شوند را ۱۷۰ مورد اعلام کرد و گفت: ۱۴۱ پروژه از این تعداد افتتاح و ۲۹ پروژه کلنگ‌زنی می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه، جمع اعتبارات پروژه‌های مذکور را ۹ هزار و ۵۲ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: افتتاح و کلنگ‌زنی این پروژه‌ها با اعتبارات سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی تامین شده و یا می‌شود.

او کاهش سه درصد از نرخ بیکاری استان تا پایان سال‌جاری و فاصله گرفتن از رتبه اول بیکاری را دو هدف مهم تیم اقتصادی استان در حوزه اشتغال دانست و گفت: به یاری خدا این اهداف در ۲ ماه مانده به پایان سال محقق شده است.

حاتمی از پروژه پتروپالایش آناهیتا در شهر کرمانشاه و پروژه پتروشیمی در شهر اسلام‌آباد غرب به‌عنوان پروژه‌های کلیدی و محرک حوزه اقتصادی یاد کرد و افزود: سالیان سال برای این پروژه‌ها انتظار کشیده‌ایم که در ایام‌الله دهه مبارک فجر شروع خواهد شد  پروژه پتروپالایش آناهیتا در صورت راهبری حدود دو سال زمان لازم دارد و حدود ۲ میلیارد دلار معادل ۲۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به‌صورت مستقیم دارد که این رقم، رقم خیلی چشم‌گیری است.

حاتمی یادآور شد: راه‌اندازی پروژه پتروشیمی اسلام‌آباد غرب نیز برای ۲ سال برنامه‌ریزی شده که اعتبارات فاز سال اول آن ۷ هزار میلیارد تومان است و در اعتبارت امسال محاسبه شده و به‌راحتی این اعتبار یکی‌دو درصد از نرخ بیکاری استان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

 



انتهای  پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.