سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر کل کنگره نقش امام خمینی(ره) دردفاع مقدس :

فرهنگ سلیمانی بودن باید در جامعه گسترش پیدا کند

دبیر کل کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) دردفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی گفت:همه باید تلاش کنند تافرهنگ سلیمانی بودن در جامعه گسترش پیدا کند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله و دبیر کل کنگره در نوزدهمین نشست گام دوم کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) دردفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی گفت: امروز توجه به زندگی شهدا به عنوان الگوهایی برتر برای جوانان یک ضرورت بسیار مهم است و همه باید تلاش کنند تا فرهنگ سلیمانی بودن در جامعه گسترش پیدا کند و این اجلاسیه می تواند بسیار در این راستا موثر واقع شود.

سردار کریمی افزود: تقارن برگزاری اجلاسیه خادمین شهدا با مراسم گرامیداشت چهلمین روز از شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانشان را بسیار گرامی می داریم و این می تواند در جهت انتقال سبک و زندگی شهید سلیمانی به خادمان شهدا و جوانان استان مرکزی بسیار موثر باشد.

او اضافه کرد: این اجلاسیه به منظور تجلیل و تکریم کلیه عزیزانی که در جریان برگزاری کنگره شهدای استان در طول این پنج سال ما را یاری رساندند تا توانستیم این رویداد بزرگ فرهنگی و ملی به خوبی برگزار شود اجلاسیه "خادمین شهدا" در نظر گرفته شده است.

دبیر کل کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) دردفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی بیان کرد: اجلاسیه خادمین شهدا با سخنرانی سردار حسین دهقان مشاور رهبر معظم انقلاب در صنایع دفاعی و وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و مداحی حاج مهدی سلحشور از نماز مغرب و عشاء و با حضور جمعی از فرماندهان و مسئولین ارشد کشوری و استانی در مصلی بیت المقدس شهر اراک برگزار می شود.

و ادامه داد: برگزاری گروه سرود،برپایی نمایشگاه دستاوردهای کنگره،برقراری ایستگاه های صلواتی و مداحی از برنامه های جانبی این اجلاسیه خواهند بود.

سردار کریمی تصریح کرد: در گام اول کنگره بیش از یک هزار برنامه فرهنگی با محوریت امام(ره) و شهدا در سطح استان برگزار شد که در گام دوم نیز با پیش بینی برنامه های تخصصی و محتوا محور سعی بر این داریم که کار تبیین نقش امام در دفاع مقدس و پاسداشت 6200 شهید استان مرکزی ادامه دار باشد.

او اظهار کرد: در استان مرکزی فضا کاملا برای برگزاری کنگره آماده بوده و قطعا برگزاری این رویداد فرهنگی در تقویت فرهنگ های ارزشی و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه موثر است و امیدواریم همچنان که نتایج خوبی کسب کرده ایم در آینده هم این نتایج حفظ شود.

گام اول کنگره نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی با ۱۶ اجلاسیه؛ سنگر سازان بی سنگر،کارگری،مدافعان حرم،کارگری،دانش آموزان،شهدای گمنام،پیشکسوتان جهاد و شهادت،طلاب و روحانیون،ورزشکاران،بانوان،امیران وشهدای ارتش،جامعه پزشکی،مهندسی رزمی،دانشگاهیان،نقش امام خمینی(ره) و اجلاسیه اصلی انجام شد که طبق بیانات امام خامنه ای در دیدار اعضای ستاد کنگره گام دوم با قوت ادامه پیدا می کند که اولین اجلاسیه گام دوم اجلاسیه خادمین شهدا خواهد بود.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.