سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باید برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا فرهنگ روبوسی کردن را کنار بگذاریم

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه اعلام کرد: براساس مطالعاتی که تاکنون انجام شده است بیماری کرونا خطرناک‌تر از آنفلوآنزا نیست، اما از درصد شیوع بسیار بالایی برخوردار است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمودرضا مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، روز یکشنبه در نشست پدافندغیر عامل استان که به منظور پیشگیری از بیماری کرونا در استانداری کرمانشاه برگزار شد، گفت: بیماری کرونا درمانی ندارد، اما در۸۰ درصد بیماران موارد در صورت درمان‌های حمایتی بهبود پیدا می‌کند.

او با بیان اینکه کرونا یک بیماری ناشناخته است که نیاز به بررسی دارد، گفت: کرونا به دسته‌ای از بیماری‌ها گفته می‌شود که پیش از این نیز وجود داشتند و از سرما خوردگی ساده تا بیماری‌های مرس و سارس را شامل می‌شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر اینکه این بیماری خطرناک‌تر از آنفلوآنزا نیست، گفت: ویروس کرونایی که در چین شناسایی شده است نسبت به دیگر بیماری‌ها از سرعت شیوع بالای برخوردار است که این موضوع ما را نگران می‌کند.

مرادی با بیان اینکه نمی‌توانیم از ورود بیماری کرونا به کشور جلوگیری کنیم، گفت: اقداماتی که در مرز انجام می‌دهیم نمی‌تواند صد درصد از ورود بیماری به کشور جلوگیری کند علایم کرونا کاملا شبیه سرماخوردگی است، اما ما در مراقبت‌های مرزی دنبال ردپای کرونا ویروس در افراد مشکوک هستیم.

مرادی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه نیازمند همکاری تمام ارگان‌ها برای پیشگری از شیوع بیماری و آموزش‌های عمومی مردم هستیم، گفت: باید تمام ظرفیت‌های خود را برای مقابله آموزش مردم و جلوگیری از شیوع بیماری بکارگیریم.

او با تاکید بر اینکه کرونا با روبوسی و دست دادن به سرعت منتقل می‌شود، اظهارداشت: باید با اقدامات رسانه‌ای و آموزشی فرهنگ روبوسی کردن را کنار بگذاریم و رعایت اصول بهداشتی را به مردم آموزش دهیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش نیز در این نشست از آمادگی این ارگان برای آموزش همگانی دانش آموزان و خانواده‌های آنان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه مدارس یکی از مراکز حساس برای همه گیر شدن بیماری‌ها هستند آمادگی همکاری همه جانبه با دانشگاه علوم پزشکی به منظور جلوگیری از شیوع بیماری را داریم.

«مجید یزدان پناه» توضیح داد: علاوه بر انجام اقدامات مراقبتی در سطح مدارس کلاس‌هایی را برای دانش آموزان و والدین آن‌ها در اسرع وقت برگزار خواهیم کرد تا با شیوه مقابله با بیماری آشنا شوند.

او افزود: همچین بیشتر از دوره‌های لوزام مورد نیاز بهداشتی همچون مایع‌های دستشویی را در مدارس تهیه و ذخیره می‌کنیم.

آمادگی ارگان‌های نظامی برای مقابله با کرونا

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز در این نشست با اشاره به اینکه ارگان‌های نظامی در خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند، گفت: نیرو‌های مسلح باتوجه به استقرار در مرز در خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند از این رو مسائل آموزشی برای پرسنل نظامی در کرمانشاه با جدیت پیگیری می‌شود.

سردار «علی اکبر جاویدان» با اعلام اینکه واحد‌های بهداشتی و بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح آماده همکاری با دانشگاه علوم پزشکی در زمینه مقابله با بیماری هستند، اظهارداشت: علاوه بر مراکز درمانی پلیس گذرنامه و پادگان‌ها نیز در این زمینه همکاری لازم انجام می‌دهند.

 

انتهای  پیام/ز 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.