سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپناهی امن برای بیماران تحت حمایت

رییس اداره بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد فارس گفت: در ۹ ماهه امسال تعداد ۵ هزار و ۷۴۴ نفر از مددجویان بیمار و همراه آنان به اقامت سرای بیمار کمیته امداد فارس مراجعه و ساکن شدند.

جمال مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در خصوص فعالیت اقامت سرای بیمار کمیته امداد فارس گفت: این اقامت سرا فعالیت خود را از سال ۷۵ تاکنون شروع کرده است و بیماران و همراهان بیمار تحت حمایت کمیته امداد که برای ادامه درمان از شهرستان‌های استان و استان‌های همجوار به شیراز مراجعه می‌کنند، می‌توانند در این اقامت سرا ساکن شوند.

او افزود: با توجه به اینکه شیراز در جنوب کشور به عنوان قطب پزشکی شناخته شده است و بسیاری از بیماران برای ادامه درمان مخصوصا درمان‌های تخصصی همچون شیمی درمانی، پیوند اعضا، قلب و عروق و ... به این شهرستان مراجعه می‌کنند، می‌بایست در طول درمان اسکان یابند تا روند درمانی آنان انجام شود.

مرادی با بیان این موضوع اضافه کرد: در همین راستا به دلیل آسایش و رفاه مددجویان و بالا بودن هزینه‌های اسکان که می‌تواند مشکلات بیماران را افزایش دهد؛ اقامت سرای بیمار کمیته امداد محل مناسبی برای اسکان موقت مددجویان در طول درمان است.

رییس اداره بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد فارس با اعلام اینکه در ۹ ماهه امسال ۵۸۰ میلیون تومان هزینه اقامت، تغذیه و ایاب و ذهاب بیماران و همراهان آنان در اقامت سرا شده است، گفت: در این بازه زمانی تعداد ۵ هزار و ۷۴۴ نفر بیمار و همراه بیمار در قالب ۱۶ هزار و ۲۹۹ نفر شب، به اقامت سرای بیمار کمیته امداد فارس مراجعه و ساکن شدند.

مرادی بیشترین مراجعه کنندگان به اقامت سرای بیماران را از استان‌های کهکیلویه و بویراحمد، بوشهر و هرمزگان اعلام کرد.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه هزینه‌های درمان و اسکان بیماران نیازمند بالا بوده و فضای کنونی اقامت سرا نیز محدود است، از خیران و مردم نیکوکار استان تقاضا می‌شود این نهاد را در احداث مکان جدیدی که در حال ساخت برای اقامت بیماران نیازمند است؛ یاری کنند.
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.