سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترامپ با گوایدو دیدار نکرد

بنا به اعلام کاخ سفید، گرچه رئیس‌جمهور آمریکا در اقامتگاه خود در میامی به سر می‌برد، از دیدار با سردسته مخالفان ونزوئلا که در آنجا حضور دارد، خودداری کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه واشنگتن پست، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز شنبه علیرغم حضور در استراحتگاه خود در میامی در ایالت فلوریدا، با خوان گوایدو، سردسته مخالفان در ونزوئلا دیدار نکرد.

استفانی گریشام، سخنگوی کاخ سفید نیز این مسئله را تائید کرد. بنا به نوشته روزنامه واشنگتن پست، ترامپ که در میامی به سرمی برد از دیدار با گوایدو خودداری کرد، اما هنوز برنامه عصر یکشنبه او مشخص نیست.

سردسته مخالفان ونزوئلا امیدوار بود تا برای اولین بار به طور خصوصی با ترامپ دیدار کند. پس از آنکه شایعات در خصوص دیدار رئیس جمهور آمریکا با سردسته مخالفان ونزوئلا در حاشیه اجلاس اقتصادی داووس در سوئیس درست از آب درنیامد، حامیان گوایدو به دیدار او با ترامپ در اقامتگاه مارالاگو در میامی امید داشتند.

نمایندگان گوایدو در بیانیه‌ای اعلام کردند هدف او از این سفر دیدار با شهروندان ونزوئلا و آمریکای لاتین است.

آمریکا طی سال‌های اخیر با حمایت همه‌جانبه از مخالفان دولت قانونی ونزوئلا، این کشور را با بحران سیاسی و آشوب‌های خیابانی مواجه کرده که در بهمن ماه پارسال شدت این ناآرامی‌ها افزایش یافت. خوان گوایدو اوایل بهمن پس از چراغ سبز دونالد ترامپ و متحدان واشنگتن، در اقدامی غیرقانونی و جنجال‌برانگیز، خود را رئیس‌جمهور ونزوئلا خواند و باعث تشدید تنش‌ها در این کشور شد؛ اقدامی که بی درنگ مورد حمایت آمریکا و دیگر کشور‌های غربی قرار گرفت.

مردم ونزوئلا و ارتش این کشور بار‌ها حمایت خود را از دولت قانونی کاراکاس اعلام کرده‌اند. با این حال، آمریکا و متحدانش در تلاش هستند با وضع تحریم‌های شدید و همچنین تحت فشار قرار دادن ارتش ونزوئلا، آن‌ها را به قطع پشتیبانی از دولت مادورو وادار کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.