سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غلامرضا موسوی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

موضوع فیلم باید باعث ایجاد چالش در جامعه شود

تهیه کننده «قصیده گاو سفید» گفت:انتخاب موضوع مهم و قابل تامل برای یک فیلم باعث ایجاد چالش می شود در غیر اینصورت اثری خنثی خواهد بود.

غلامرضا موسوی تهیه کننده سینما در گفت و گو با خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتخاب سوژه‌ای مهم برای ساختن فیلم «قصیده گاو سفید» گفت: فیلم اجتماعی باید به مسائل مختلف توجه داشته باشد طبیعتا فیلم اجتماعی موافق و مخالف‌های زیادی دارد، اما اینکه شما بتوانید کاری را انتخاب کنید که موضوع مهم و قابل تامل موجود در جامعه را مطرح کند، چالش‌ها ایجاد می شود در غیر این صورت اثری خنثی خواهد بود.

وی افزود:وقتی موضوع فیلمی مورد بحث از سوی انسان های مختلف قرار می‌گیرد و در موردش مخالف‌ها و موافقان صحبت می‌کنند به گمانم مقوله بدی نیست و از همه مهمتر اگر اثر تولیدی ما نتواند تفکر و سوالی ایجاد کند کار مثبتی انجام نداده ایم،وقتی فیلمی تامل برانگیز باشد خود مردم در اکران، پاسخ خوب یا بد بودن آن را می‌دهند.

موسوی گفت:موضوع و قصه «قصیده گاو سفید» در خیلی از کشور‌های دنیا با مدل‌های مختلف اتفاق افتاده و مکان خاصی ندارد ضمن اینکه سینما به جامعه قضات هم تا حدودی بدهی دارد، چون باید از انسان های خوب‌های این حرفه تشکر و قدردانی شود.

گفتنی است «قصیده گاو سفید» جدیدترین فیلم بلند سینمایی بهتاش صناعی هاست که تهیه کنندگی آن را سید غلامرضا موسوی بر عهده دارد و برشی از فراز و نشیب‌های زندگی کاری و اجتماعی یک قاضی است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۵۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
بله باید آن چیزی که مورد نیاز و هدف است و جامعه و خانواده باید آنگونه باشد، به معرض نمایش درآید نه نمایش جامعه به آن گونه که هست و بدتر از آن تولید فیلمهای جلف و آبکی فقط محض خنده و فروش . خود صهیونیستها و جوامع غربی هم از فیلم سازی شان هدفشان در درجه اول سمت دادن به جامعه به آن گونه که می خواهند، است و بعد از آن فروش میلیاردی هدف درجه دوم است