سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تایید صلاحیت۱۵۰ نفر از کاندیدای انتخابات در کرمانشاه

رییس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه گفت: در کل استان از مجموع ۳۶۸ داوطلب انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۵۰ نفر تایید صلاحیت، ۹۷ نفر عدم احراز صلاحیت و مابقی رد صلاحیت شده‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حجت الاسلام محسن مفید رییس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه گفت: برای شورای نگهبان منافع ملی بر منافع جناحی ارجحیت دارد و متاسفانه این روز‌ها شاهد هجمه به مجموعه شورای نگهبان هستیم در حالی که جریانات سیاسی باید شان بی طرفی این مجموعه را رعایت کنند.

او تاکید کرد: شورای نگهبان موظف نیست سهم جریانات سیاسی و سهم شهرستان‌ها و مناطق جغرافیایی را رعایت و تناسب سنجی کند؛ بلکه در بررسی صلاحیت‌ها ملاک قانون است و هرکسی که واجد حداقل شرایط باشد تایید در غیر این صورت رد صلاحیت می‌شود.

رییس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه  گفت: کسانی که در هیات نظارت تایید صلاحیت شده بودند، اما در مرحله رسیدگی شورای نگهبان رد صلاحیت شدند ۱۳ و ۱۴ بهمن ماه می‌توانند به دفتر نظارت و بازرسی کرمانشاه واقع در بلوار زن روبروی منازل سازمانی شرکت نفت و یا تهران ورزشگاه جهان پهلوان تختی با ارایه مستندات نسبت به نتایج اعتراض کنند.

او افزود: از ۳۷۰ پرونده ای که در دفتر شورای نگهبان استان برای بررسی صلاحیت افراد تشکیل شده بود، رای اولیه ۱۲۱ نفر تایید صلاحیت، ۶ نفر عدم احراز صلاحیت و مابقی رد صلاحیت بوده است که البته در مرحله بعد در هیات نظارت مرکزی تهران، نتایج به ۹۰ نفر تایید صلاحیت، ۱۲۷ نفر عدم احراز صلاحیت و ۱۵۳ نفر رد صلاحیت تغییر کرد.

طبق اعلام معاون سیاسی، امینتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه ۴۱۲ نفر در استان کرمانشاه نام نویسی کرده اند که از این تعداد ۱۱ نفر انصراف دادند و ۵۷ نفر نیز در هیات‌های اجرایی رد صلاحیت شدند.

او  عنوان کرد: در مرحله هیات نظارت نیز مجموع انصرافی‌ها به ۳۴ نفر رسید و در نهایت ۹۱ نفر تایید صلاحیت شدند.


انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.